Sparades mitt Melodikrysset på webben?

På webben har ni en sida där man kan fylla i lösningen av Melodikrysset. Där finns en knapp "SPARA". När man trycker på den får man ett kryptiskt meddelande, se nedan. Problemet är att man inte får reda på om krysset sparades.

Kommentarer

  • Jag håller med om att det är otydligt formulerat.

    Jag tror inte att det går att känna av alla särfall för hur våra besökares webbläsare hanterar kakor. Om vi skulle skriva att krysset är sparat, finns det därför risk för att vi vilseleder lyssnare. Efter att ha experimenterat lite med olika typer av inställningar tror jag att en korrekt formulering skulle kunna vara "Vi har försökt spara, men kan tyvärr inte garantera att det fungerar. Om det är problem, beror det troligen på att du inte tillåter tredjepartskakor eller att du raderar kakor mellan besöken".

    Jag stämmer av med redaktionen och med korsord.se som ligger bakom den tekniska lösningen och hör om det går att förtydliga något!
    Annika Webbmaster
  • Jag har valt att godkänna alla cookies i webbläsaren men får ändå upp meddelande om att OM krysset inte sparas ... Det går trots det att skicka in krysset, fast man vet alltså inte om ert meddelande betyder att det inte sparats, eller om det bara e
    är en allmän info? Kommer meddelandet upp även om krysset sparats? Någon bör ju veta det.
    Det känns väldigt trist att man skickar in nåt som kanske inte är sparat.
  • Hej Katarina!

    Det är, precis som du misstänker, "allmän info". Meddelandet kommer alltså upp även om krysset redan har sparats. Som min kollega Annika skriver ovan så är texten otydligt formulerad. Så, även om du har godkänt alla kakor och sparat krysset så kommer meddelandet att dyka upp. Hör gärna av dig på nytt om du har fler funderingar kring detta!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.