Vill lösa äldre kryss digitalt

Var hittar jag tidigare interaktiva spelplaner?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Mia!

    På webben kan man endast lösa aktuellt kryss. Vill du lösa tidigare kryss digitalt, så går det om du laddar ned Melodikryssets app på din iPhone eller Android-telefon.

    Däremot kan du nå kryssplanen för utskrift och lösa med penna genom denna länk:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2022w1.png

    Dessutom kan du nå äldre kryss genom att ändra veckonumret. Veckonumret är det som står mellan w och .png i länken, alltså vecka 1 i länken ovan. Du är varmt välkommen att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Förtydligande:
    Att lösa tidigare kryss i mobil-apparna går bra, men endast med de fyra senaste avsnitten.
    Annika Webbmaster
  • Jag fick ändå inte svar på min fråga. Hur/var hittar jag den interaktiva spelplanen (i appen tex v 5)?

  • Hej Mia,

    Jag ser att du är inne i SR Play-appen, visst har du även Melodikryssappen nedladdad på din telefon? När du öppnar appen för Melodikrysset kommer du se följande vy och kunna lösa krysset för vecka 5:

    Återkom om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
    Bästa svaret
  • Hej. Tack för ett bra program och lättbegriplig teknik. En detalj jag inte förstår är varför det enbart är de fyra senaste kryssen som är tillgängliga i appen. Kan någon förklara?
    Anders M
  • Hej Anders!

    Tack för dina fina ord gällande appen och själva programmet! Med musikprogram är det av rättighetsskäl endast möjligt att lyssna på avsnitt som har sänts de senaste 30 dagarna, så dessvärre går det inte att lyssna på repriser av Melodikrysset äldre än så. Anledningen är alltså att musiken är upphovsrättsskyddad och inte får sändas i repris mer än 30 dagar.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)