Melodikryssappen sparar inte allt jag fyllt i

Vad kan det komma sig att appen (iPhone) inte alltid sparat alla ifyllda bokstäver om man tar en paus och senare går in för att fortsätta lösa krysset?
Ofta kan det vara så att alla bokstäver på t ex nedre halvan av krysset försvunnit.
Hälsningar
Håkan Rehn

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    Detta kände jag inte till, men ser nu att det blir så även hos mig.

    Det känns (efter en mycket kort test) som att appen sparar med ett visst intervall, exempelvis efter vart femtonde tecken jag fyller i. Det gör att jag kan ha tappat de tio senaste tecknen ena gången men endast två tecken nästa ...

    Jag försöker ta reda på hur det ligger till och om vi kan förbättra detta!

    Om du löser krysset på vår webbplats istället (vilket fungerar även i mobiler), så kan du spara manuellt, och med den funktionen får jag inte samma problem:
    https://sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    När våra regelbundna avstämningar med utvecklarna drar igång efter semestrarna, kommer vi att be App-utvecklarna att se om vi kan förbättra hur kryss-appen för Iphone sparar det vi fyller i. Lite beroende på hur deras arbetsbelastning är och vilka andra buggar som är aktuella i våra apar, kan det dock dröja innan vi tar upp just detta problem.

    Jag ville alltså mest bekräfta att vi inte har tappat bort detta och förklara varför du inte hört något..

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster