Lyssna på P4 i Googles högtalare

Hej! Jag vill lyssna på p4 radio och speciellt radio Värmland i Google nest men det funkar inte, hur gör jag? Min pappa har också haft detta problem och han har haft sin apparat längre än jag och till en början funkade radio p4 för honom men inte längre.
Jeanette
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jeanette!

    Har det aldrig fungerat för dig att spela upp P4 Värmland i din Google Nest eller har problemet uppstått nyligen?

    Om du testar att säga:
    "Hej Google, spela P4 Värmland på TuneIn", fungerar det då?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Nej det har aldrig funkat för mig. Det funkar inte med den frasen heller, hon förstår inte får jag till svar.
    P3 och P1 är det inga problem med, bara p4.
    Jeanette
  • Hej igen!

    Jag har under morgonen suttit och testat men stöter dessvärre på samma bekymmer som du och din pappa. Hur jag än vrider och vänder på formuleringarna så lyckas jag inte nå P4 Värmland med hjälp av Google assistenten.

    Jag gör så att jag kontaktar TuneIn och ber dem undersöka detta på sitt håll, förmodligen är det någon felkoppling mellan Google och TuneIn som förhoppningsvis går att åtgärda hos TuneIn.

    Återkommer så fort jag vet mer!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack så mycket!🙏🏻
    Jeanette
  • Hej Jeanette!

    Jag fick precis återkoppling från TuneIn som har lovat att undersöka ärendet! Förhoppningsvis kommer de kunna få ordning på detta inom kort.

    Trevlig helg!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Har du hört något om de lyckats lösa problemet?
    Jeanette
  • Hej Jeanette!
    Ted är tyvärr inte längre kvar på Sveriges Radio, vilket är en mycket tråkig följd av våra besparingar. Jag har dock "varit med i loopen" vid hans kontakter med Tunein, och vi har inte hört något - men jag frågar dem hur det går!

    Jag har läst igenom vilka försök ni har gjort och har ytterligare några förslag på fraser som eventuellt kan hjälpa. En är att be om P4 Värmland, men att lägga till SR innan, alltså:
    - Hej Google, spela upp SR P4 Värmland (med respektive utan tillägget på Tunein)

    En annan metod, som Google själva tipsar om, är att be om frekvensen. Frekvensen för P4 Värmland i Karlstad är 103,5 MHz, så testa att säga:
    - Hej Google, spela upp 103,5 (med respektive utan tillägget på Tunein)

    Eventuellt går det bättre om ni säger:
    - Hej Google, spela upp 103,5 Karlstad.

    Frekvenser för fler värmländska orter hittar du i frekvenstabellerna hos Teracom
    Annika Webbmaster
  • Hej, har nu testat alla och - Hej Google, spela upp SR P4 Värmland funkar!
    Jeanette
    Bästa svaret
  • Tack för att du berättade det, så att jag kan tipsa om det i första hand om fler lyssnare har detta problem!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster