Lyssna med appen utomlands

Kan man lyssna på appen från Kreta/Grekland?

Kommentarer

  • Det ska fungera i normalfallet, med ett fåtal undantag, så länge det inte är något "fel med det tekniska":
    https://sverigesradio.kb.kundo.se/guide/jag-befinner-mig-utomlands-och-vill-lyssna-pa-sveriges-radio
  • Hej Inge!
    Som Martin skrev (tack!) brukar det inte vara något problem att använda appen utomlands. Innan 2017 kunde det däremot vara dyrt att använda appen över mobilnätet, men för de allra flesta abonnemang är detta inget problem i Grekland och andra EU-länder:
    Post- och telestyrelsen: Mobiltelefoni utomlands - så kallad roaming

    Om du laddar hem avsnitt i förväg, kan du även lyssna med mobilen i flygplansläge, och då starta avsnitten från NedladdatMin sida (länk i appens nederkant). Den delen av appen ska fungera i flygplansläge, trots att appen kan se "trasig ut" (bilder laddas inte exempelvis) när du saknar uppkoppling.
    Annika Webbmaster
  • Tack för utförlig information, mycket bra!
    Jag använder mest hotellets Wi-Fi när jag använder Internet för radio och tv-play!
    Hälsar Inge!