Andrioid-appen stängs av hela tiden

Jag vill gärna lyssna på era poddradio MEN kommer att sluta för jag blir tokig på att den bara stänger av hela tiden.
Jag vill kunna lyssna var jag vill, när jag vill UTAN avbrott varannan minut!!!
Hjälp!
Annika
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Om felet kvarstår, så testa detta:
    Gå in appen Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batterianvändning -> se till att vår app inte är optimerad (inga begränsningar)

    Detta brukar hjälpa! Om det inte gick att följa eller om det inte påverkar felet, så återkom, för det finns fler inställningar som också kan leda till att ljudet bryts.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack! Nu funkar det!
    Annika
  • Jag har samma problem, appen låser sig och tystnar någon minut efter att skärmen har slocknat. Jag har Android men saknar inställningen beskriven ovan.
    Håkan
  • Hej Håkan!
    Inställningen bör finnas, men kanske ser lite annorlunda ut hos dig. Vad har du för telefonmodell?

    Kommer du så långt att du hittar Sveriges Radio Play under Inställningar? Finns det i så fall en länk där som heter Batteri?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    I inställningar/appar finns Sveriges Radio Play. Jag öppnar den och får en rad alternativ bla
    "Batteriförbrukning för appen"
    I den finns styrningen "Tillåt bakgrundsanvändning - Aktivera för uppdatering i realtid - Inaktivera för att spara batteri". Något alternativ som heter "Batteri" har jag inte.
    Jag har en google pixel 8a med androidversion 14.
    Håkan
  • Tack. Välj "tillåt bakgrundsuppdatering". Det är ett nyare, och på sätt och vis bättre, sätt att beskriva vad du egentligen ställer in.

    Hjälper detta, eller blir det avbrott även om du tillåter bakgrundsuppdatering för vår app?
    Annika Webbmaster
  • Nu fungerar det som det ska!
    Tusen tack!!
    Håkan
  • Skönt!

    Bra att jag fick lära mig hur det ser ut i Android 14, så att vi kan beskrivningar som är enklare att följa.
    Annika Webbmaster
  • Hej. Har problem med att SR Play stänger av sig när jag lyssnar på min Samsung S24 plus och ingen annan aktivitet på telefonen.. Jag har följt anvisningarna jag hittat om energisparfunktion -ingen begränsning- men utan effekt. Sändningen återupptas när jag trycker på strömknappen men stoppas igen efter en kort tid. Problemet gör att appen blir omöjlig att använda. Jag har även en Samsung S10 plus där problemet inte finns

    Lars-Erik
  • Hej Lars-Erik!

    Hur länge har du haft detta problem?
    Annika Webbmaster
  • Flera månader

    Lars-Erik
  • Då är det på tiden att vi löser detta!

    En annan anledning till att ljudet bryts är att Sveriges Radio Play inte får använda data i bakgrunden. Under Inställningar -> appar -> Sveriges Radio Play -> mobildata finner du två reglage där åtminstone den första bör vara påslagen:
    • tillåt användning av bakgrundsdata
    • låt data användas när Datasparare är på
    Hjälpte det?
    Annika Webbmaster
  • Båda är på

    Lars-Erik
  • Ok, då kikar vi vidare ...

    I augusti 2023 var det en lyssnare som ringade in liknande problem till "appspårning". Han skrev:
    Det är pga av appspårningen i er app som den stängs ner jag fick tillåta att appen spårar mig, har en tredjeparts app som hindrar appspårning men fick undanta SR-appen och allt fungerar som förut.
    Ljudet stannar i Android-appen

    Kan du ha någon sådan app i din Samsung S24 plus som du inte har i din Samsung S10 plus?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.