Lyssna från mobilen

När man lyssnar på tex p4 via mobilen (android) och streamar till en högtalare via bluetooth så dör allting när man låser skärmen eller den slocknar... är det nån inställning eller vad ska man göra?

Tacksam för svar
Ann-Sofie
Ann-Sofie Dahl

Kommentarer

  • Hej Ann-Sofie!

    Det vanligaste problemet till att appen inte kan fungera i bakgrunden, är din mobils batterisparande funktioner. För att komma runt det problemet behöver du gå in i appen Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batterianvändning -> se till att vår app inte är optimerad ("inga begränsningar")

    En annan inställning som minskar risken för avbrott, är att tillåta appen att använda en spelaravisering. Se om du når den inställningen så här:
    Appen Inställningar > Appar > Sveriges Radio Play > Aviseringar > Aviseringskategorier

    Inne på Aviseringskategorier ska kategorin Spelare vara påslagen.

    Hör av dig och berätta hur det går eller om det är någon av inställningarna du inte hittar till!

    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.