Lokalradio går inte att välja, blir P4 Gotland

Det är samma fel i bilen som mobilen -appen väljer P4 Gotland.
Vad jag än väljer blir det Gotland.
Det ser ut som jag valt Blekinge i listan men det står P4 Gotland överallt i appen.
Christer Frinäs

Kommentarer

  • För att andra lyssnare ska bli hjälpta av detta, eller kanske hjälpa oss att förstå hur vi ska lösa det, sammanfattar jag vad vi skrivit om detta tidigare, där du skrev den 26 maj:
    Jag har ställt in lokalradion i Blekinge men får bara radio Gotland.
    Senaste uppdateringen såklart och har försökt det mesta. Något missar jag säkert men hjälp mig, det kan gå snabbare.
    Har tidigare lyssnat på andra lokalstationer och det har fungerat att återgå till Radio Blekinge men inte efter er uppdatering för någon vecka sedan.
    Linnea skrev:
    Samma för mig får nyheter från radio Gotland fast jag valt Jönköping och om man kollar i P4s tablå står det nyheter från radio Gotland…🤔
    Jag svarade då:
    Detta mysterium tror jag att jag kan hjälpa er att lösa!

    Varför just P4 Gotland?
    Har ni den senaste tiden startat P4 genom en pushnotis från Radiosporten?

    När de skickar ut en pushnotis till en sändning som hörs i alla P4-kanaler, måste de välja att notisen ska starta en av kanalerna. De brukar då välja P4 Gotland, eftersom den kanalen extremt sällan behöver avbryta sportsändningar för trafikmeddelanden och liknande:
    Pushnotiser: Varför hörs P4 Gotland?

    Hitta tillbaka till vanliga P4-kanalen
    Som kanalsidan är uppbyggd, syns den kanal ni senast lyssnade på överst på kanalsidan. Det gör att ni möts av P4 Gotland nu. Bläddra nedåt på den sidan (sätt fingret på skärmen och dra uppåt) så hittar ni tillbaka till er vanliga P4-kanal. Den ligger nedanför P3, men ovanför Sveriges Radio Finska.

    Återkom ifall det inte gick att följa den beskrivningen!
    Bra att du återkom! Det gick alltså att följa beskrivningen, men hjälpte inte?

    Kan du testa att lyssna kort på en helt annan kanal, exempelvis P1 (under Kanaler upptill i appen), därefter gå in på Min sida i appens nederkant och byta vald P4-kanal till någon helt annan än Blekinge eller Gotkland (exempelvis P4 Kristianstad).

    Stäng därefter ned appen helt genom att "svepa bort den". Starta om appen på nytt och gå in under kanaler. Leta upp P4.
    1. Är det då den kanal du valde som syns, men fortfarande P4 Gotland som hörs?
    2. Kan mitt antagande om att du har startat P4 via en pushnotis från Radiosporten stämma?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.