Lokala nyheter i appen

Hur får jag senaste lokala nyhetssändningar fastnaglad vid övriga diton? På startsidan

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Gäller detta appen i en Samsung-telefon?
    Annika Webbmaster
  • Yes, en S10
  • Bra, då tror jag att jag vet vad som är problemet ...
    Det är vi som styr över hur spellistorna med lokala nyheter visar sig, och där experimenterar vi lite ... Vi tror nämligen att det idag är många lyssnare som missar den lokala nyhetsspellistan eftersom den kräver "sidoskrollning" för att synas. En hypotes vi vill testa är ifall det är lättare att hitta till (och lyssna på!) den listan om den ligger så att man inte behöver "skrolla i sidled" för att nå den. Vi genomför därför ett A/B/C-test, lyssnare får olika versioner av länk till de lokala nyheterna:

    • Variant A har spellistan där den brukar ligga, som den andra spellistan i "karusellen" med horisontell skrollning
    • Variant B har liknande upplägg, men med en mindre nyhetsbild, så att mer av nyhetslistan "sticker fram", se bild:

    • Variant C (dit du kanske hör?) har spellistan placerad på en annan plats, nedanför den första samlingen “Poddar & Program”:

    Du kan även nå listan genom att gå in under Nyheter i appens nederkant. Hittar du din lista nu?
    Annika Webbmaster