Ändra ljudsignal för era pushnotiser

Jag undrar hur man ändrar ljudsignal till appens pushnotiser? Som det är nu är det samma signal som till mina sms, Facebookkommentarer, Blocketmeddelanden mm. Vore bra om man kunde urskilja vad telefonen låter om utan att behöva plocka upp den ur fickan. Det skulle vara trevligt med nåt radiorelaterat ljud, tex Dagens-Eko-dingdong, eller varför inte Robban Brobergs vissling!
Anders Bergman

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Här kan du se hur du kopplar en viss aviseringskategori i en app till ett unikt ljud:
    Samsung Galaxy How to change Individual App Notification Sounds

    Det går att göra på liknande sätt för andra nyare mobiler och surfplattor, men exakt hur man gör kan variera. Om du inte hittar hur du gör på din mobil, så berätta vad det är för modell, så ser vi ifall jag kan hjälpa dig att lista ut hur du gör med just den!

    Vi har tyvärr inga mobilljud att bjuda på. (Ett par redaktioner hos oss hade dock detta för många år sedan.)
    Annika Webbmaster