Ljudkvalitet

Titt som tätt hackar ljudet. Det hoppar bakåt någon bråkdel av en sekund. Låter ibland som någon stammar. Upplever detta endast i play-appen.
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Lyssnar du direkt på en kanal eller på program i efterhand när detta inträffar?
    Annika Webbmaster
  • Direkt på en kanal
    Johan
  • Tack, vilken kanal gäller det?
    Annika Webbmaster
  • Just nu P4. Men jag testar att lyssna från en annan enhet. Utan problem såhär långt. Kan vara så att det är något i den första enheten som är knas. Troligen bluetooth-överföringen till den externa högtalaren.
    Johan
  • Det låter som en möjlig orsak.

    Min sida i appen kan du göra olika inställningar. Testa om du slipper dessa hack genom att byta ljudkvalitet vid direktlyssning.

    Som regel blir det lägre risk för avbrott om du sänker kvaliteten och om Bluetooth-överföringen är den svaga länken kan en kvalitetsminskning vara det som behövs. (För vissa typer av fel kan det dock fungera på motsatt sätt, där det alltså fungerar bättre om du höjer kvaliteten!)
    Annika Webbmaster
  • Hej Johan!

    Om felet kvarstår, men kanske kommer och går, så vill jag veta vilken P4-kanal du lyssnar på, eftersom vi kikar på ett problem som möjligen endast drabbar vissa kanaler.
    Annika Webbmaster
  • P4 Stockholm och P4 Plus
    Johan
  • Tack!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.