Ljudinställning android

Det finns olika ljudkanaler i Android som ljud kan spelas via. När jag försökte ändra volym medans jag lyssnade på live-sändning hände ingenting. Då upptäckte jag att sändningen spelades via samtals-kanalen istället för media-kanalen i Android. Varför? Om systemet har stöd för olika uppspelningskanaler skulle det vara mer logiskt att radiosändning anses vara media och inte ett samtal.
Gustav

Kommentarer

  • Då upptäckte jag att sändningen spelades via samtals-kanalen istället för media-kanalen i Android. Varför?
    Det undrar jag också! Appen ska följa medie-inställningarna och så blir det i min Android.
    • Vad har du för Androidversion och mobil-modell?
    • Använder du väckarklockan i appen?
    Jag misstänker att väckarklockan eventuellt gör så att ljudet inte tolkas som "media" utan "något annat", men det borde inte tolkas som samtals-ljud, utan snarare system, aviseringar eller en specifik alarm-volym som jag tror finns i nya versioner av Android.

    Om väckarklockan är inblandad, så vill jag att vi ser om det går att få appen att följa lyssnarnas medieinställning även då.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.