Långsam nerladdning program

Hej,
Jag har en Androidtelefon. För några månader sen hände något som gör att det istället för några sekunder, tar flera timmar att ladda ner ett program. Jag har avinstallerat och installerat appen igen, men ingen ändring. Har utrymme på telefonen, så det borde inte vara ett problem. Har försökt att leta på telefonen vad det kan kan bero på, men hittar inga "fel". Tacksam för tips.
Lisa Palmér

Kommentarer

  • Oj, det där behöver vi förstås lösa!

    1. Har du testat om det är likadant oavsett om du laddar hem över wifi eller över mobildata (om du har tillgång till båda)?
    2. Kan du se om det fungerar snabbare ifall du har appen kvr synlig på skärmen medan du laddar hem ett avsnitt? En del liknande problem kan bero på att appen inte har rätt att "jobba ostört i bakgrunden".
    Annika Webbmaster
  • Hej, det verkade som att det funkar om jag har appen kvar synlig. Återkommer annars igen!
    Lisa Palmér
  • Hej igen,
    Nu verkar det som att det är en sådan där jättekonstig störning
     När jag provade att ladda ner efter din rekommendation gjorde jag det på jobbets wifi och det gick toppen. Provade då även på min vanliga uppkoppling, vilket också gick galant. Men, så provade jag på wifi-uppkopplingen hemma och då funkade det åter inte igen. Dvs verkar vara något med hemmauppkopplingen. Har inget problem med nedladdning av annan media såsom tv-serier eller Spotifylistor hemma. Så vad kan denna bug bero på? Har Tele2. Provade också ladda ner på ytterligare annan wifi-uppkoppling på annan plats och då funkade allt galant också.
    Lisa Palmér
  • Bra jobbat!

    Du har ringat in att det är något i ditt wifi hemma som liksom blockerar nedladdningen. Det första jag skulle testa är att starta om routern genom att dra ut strömförsörjningen, vänta i minst tio sekunder och sensätta i sladden i kontrakten igen.

    Om du har det som kallas "mesh-nätverk" hemma (flera routrar som hör till samma nätverk) så kan du behöva göra ytterligare någon manöver för att starta om helt. Hör av dig i så fall!
    Annika Webbmaster
  • Hej, provade starta om. Tyvärr funkar det ändå inte. Och har inte fler routrar.
    Lisa Palmér
  • Synd att det inte hjälpte!

    1. Får du inga problem om du försöker spela upp avsnitt, streama dem, över samma wifi?
    2. Vad är det för router-modell? Här finns de vanligaste från Tele2:
      https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok/routrar-modem
      https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok/ovriga-routrar-modem
    Annika Webbmaster