Lägga till i kö medan man lyssnar

Någon tanke på att lägga till funktionen "lägga till i kö"? Vore snajsigt att kunna lägga till ytterligare poddar, nyheter etc till det man redan lyssnar på.
Spara till lista är inte samma sak i detta fallet.
(snegla lite på Youtube Premium) (Android)
Mvh Jörgen
Jörgen Sandström

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    Även om det går att lägga in avsnitt i Min lista, så håller vi med om att den funktionen inte helt motsvarar att lägga in avsnitt i en spelkö "på volley", medan man lyssnar.

    Samma önskemål finns sedan tidigare med i "supportens listan med lyssnarförslag som vi vill gå vidare med" (det vill säga där vi förstår nyttan och vi tror att det är möjligt att bygga), men hittills har förslaget inte förverkligats, så vi stämmer av med utvecklarna hur de prioriterar detta idag.

    Att hjälpa lyssnare att ta del av vårt innehåll, och att appen inte ska tystna när ett inslag eller program är slut (om man inte så önskar, förstås) ligger helt i linje med våra egna ambitioner.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Tack.
    Spännande! 👍
    🌻

    Jörgen Sandström
  • Vi hade ni detta förut att man kunde trycka på Play och så kommer även nästa program direkt?
    Mia
  • Hej Tack.
    Jag hade visst önskat detta redan. Sorry!
    🙂
    Jörgen Sandström
  • Hej Jörgen och Mia!

    Efter att Jörgen hört av sig och önskat en Lägga till i kö-funktion så lyfte vi detta med våra utvecklare som tycker att det är en bra idé. Även den kollega som är ansvarig för våra poddar nämnde att detta var något som hon och hennes team pratat om att implementera i appen. Så det bådar gott! Sen är det alltid svårt att svara på hur lång tid det kommer ta innan funktionen faktiskt kommer in i appen, men det positiva är att samtliga verkar vara överens om att det är en bra idé.

    Mia, jag undrar om du tänker på funktionen Automatisk uppspelning? Vilket är en funktion som man redan idag kan slå på inne i appens inställningar. Automatisk uppspelning innebär att om man startar ett program inne i t.ex. Min lista, så kommer nästföljande avsnitt att påbörjas så fort det man lyssnat på tagit slut. Jörgens förslag liknar detta men är lite smidigare på så sätt att man inte behöver lägga in avsnitt i en specifik lista utan man skapar istället en lista under tiden som man lyssnar. Lite otydligt beskrivet av mig kanske, men Spotify har en liknande funktion som jag tror heter Lägg till i kö eller något åt det hållet. En tillfällig lista alltså, som försvinner ut i det tomma intet när man lyssnat klart på innehållet.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej. Jag undrade om man kunde göra detta och hittade denna tråden. Hoppas det kommer. Appen i övrigt är bra 👍 Det vore också bra om man kunde göra en lista som spelade upp senaste avsnittet av programmen i listan, tex det senaste 15-min Ekot följt av det senaste Vetenskapsnyheterna. Då slipper man köa saker man lyssnar på dagligen.
    Mikael L
  • Hej Mikael!

    Kul att du gillar appen! Även vi i supporten hoppas att en Lägga till i kö-funktion kommer dyka upp i appen framöver. En lista med senast publicerade avsnitt från program man följer är också en spännande idé, jag ska höra efter med utvecklarna om det är något vi skulle kunna titta på!

    Tack för att för ett spännande förslag!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)