Kvällspasset med musik

Nu har det hänt igen. Valet att spela kvällspasset med musik finns inte längre. Förut gick det att välja för program som var nyare än 1 månad att spela med musik men nu är det bara pod versionen som finns kvar. I sr appen på Android (senaste versionen).

Kommentarer

  • Tack för att du berättade detta!

    Jag har nu ändrat en inställning som bör göra så att du kan nå båda versionerna, men det kanske dröjer innan den "slår igenom". Tills dess kan du lyssna på valfri version från vår hemsida, som även fungerar i mobilen:
    sverigesradio.se/kvallspassetip4
    Annika Webbmaster
  • JAAAA!!!! tack - du har raddat mina kvallspromenader!!!!!!!!!!
  • Härligt att höra!
    Annika Webbmaster
  • Hej Jonas!

    Tyvärr har jag tråkiga nyheter för dig som föredrar att lyssna på Kvällspasset med musik. Vi kommer nämligen att helt ta bort den automatiska inspelningen av Kvällspasset med musiken och nyheterna kvar, och framöver enbart erbjuda poddversionen av programmet som efterhandslyssning.

    Du skrev att programmet brukar vara ditt sällskap på kvällspromenaderna, och jag vill därför tipsa om att du kan fortsätta att lyssna på Kvällspasset i P4 med musik i appen, under förutsättning att du börjar lyssna senast klockan 20.30 (eller 20.37, för att vara exakt).

    Gör så här:

    1. Starta P4:s direktuppspelning (tryck på den rosa P4-knappen upptill på appens startsida)
    2. Tryck på den lilla spelaren nertill i appen (var som helst, utom på knappen för play/paus) se markering på bilden nedan
    3. Då öppnas en stor version av spelaren. I den kan du backa till det som sänts tidigare i P4 genom att "svepa" från vänster till höger, eller genom att trycka på symbolen för att backa till föregående ( ) tills du når tiden 17.37 när Kvällspasset började!

    Hoppas att denna metod passar med dina kvällsrutiner!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Jag missade att skriva varför denna metod funkar bäst innan klockan 20.37. Det beror på att det går att backa i upp till tre timmar. Om du börjar lyssna klockan 20.45, kan du alltså fortfarande backa till klockan 17.45, och även om du då missar de första åtta minuterna av programmet, så kan du förstås lyssna på nästan hela programmet med musiken kvar på det viset!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Varför tar ni bort att man kan ladda ner med musiken ?
  • Hej Niklas!

    Det uppstod olika problem som hade koppling till att de erbjöd två olika versioner av varje avsnitt och redaktionen beslutade sig då för att endast ha kvar versionen med nyheter och musik bortklippt, som är den version som de allra flesta lyssnarna har föredragit.
    Annika Webbmaster
  • Varför har ni tagit bort möjligheten att lyssna på kvällspasset med musik i efterhand? Har inte möjlighet att lyssna på programmet i veckorna och har alltid lyssnat på de sända avsnitten under helgen. Hela upplevelsen är borta med musiken, hoppas ni tänker om….
  • Som jag svarade ovan fanns det en del problem som beror på att vi har två olika versioner av varje avsnitt. Redaktionen beslutade sig då för att endast ha kvar versionen med nyheter och musik bortklippt, som är den version som de allra flesta lyssnarna har föredragit.

    Jag stämmer av med redaktionen om det finns anledning att tänka om här!
    Annika Webbmaster
  • Då håller jag tummarna för att programmet återkommer med musik!