Kanalväljare som widgetaltenativ i iOS ...

Hej, jag saknar den gamla kanalväljaren (se bild) som widget i iOS. Hoppas ni kan återinföra den som val.
Tack på förhand,

Hans Dalgren

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Vi har två olika widgets, den gamla med kanalknappar som du efterlyser och en lite nyare med nyheter. Kanalväljaren fungerar "sisådär". Ibland kan den inte laddas in alls, men jag ser den just nu (bilden dock från igår, när en annan lyssnare efterlyste samma widget):

    På min bild ser vi fyra olika sätt att starta appen. Nerifrån och upp:

    1. Gamla "kanalwidgeten"
    2. Nyhetswidget
    3. Genväg för att starta en kanal (beskrivning finns här: Widget till iPhone)
    4. Pushnotis
    Vår widget för kanalknappar finns alltså fortfarande kvar och du bör kunna hitta den så här:
    • Svep så att du hamnar på sidan med widgets
    • Tryck på Ändra nertill så att "allt börjar darra"
    • Gå till botten av sidan och tryck på Anpassa
    • På sidan Lägg till widgetar, tryck på SR Play
    Hoppas att det fungerar hos dig!

    Här finns det dessutom en del tips på hur man enkelt startar en kanal inne i appen:
    Frågor och svar om appens nya navigation | Frågor & svar om Sveriges Radio
    Annika Webbmaster
  • Den nya uppdateringen tog bort "kanalväljaren" helt. Tråkigt…
    Hans Dalgren
  • Nja, jag såg den i min egen mobil så sent som igår. Som jag skrev den 16 maj, kan den inte alltid laddas in. Om du ser texten "kan inte läsa in" på kanalväljarens plats, så är det alltså det gamla felet som spökar.

    Det gör ju inte saken bättre på något vis, men är alltså inte en förändring som skett den senaste tiden.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    En bättre kanal-widget är snart klar, och kommer att se ut så här:

    Annika Webbmaster
  • Yippie, bra jobbat! 😀
    Btw, så dök den gamla kanalväljaren upp igen efter några dagar som du sa.

    // Hans
    Hans Dalgren

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.