Melodikryssets app funkar inte på äldre Ipad

Söker efter Kryssplan för att skriva in svar och skicka in. Appen funkar inte på min platta. Hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Kjell!

    Här hittar du kryssplanen på vår hemsida i Safari:
    Lös Melodikrysset (https://sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset)

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en lite äldre Ipad - och då anar jag att Melodikryss-appen att fungera i höstss, vilket beror på att ett säkerhetscertifikat slutade gälla. Felet påverkar fler tjänster än vår Melodikryss-app.

    Du kan själv installera ett nytt certifikat. Det är enklare än vad det låter, och gör så att din Ipad blir säkrare - vilket ju är bra! Gå med Safari till sidan https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem och följ anvisningarna i de rutor som öppnas för att installera det certifikat du behöver.

    En lyssnare som gjort detta är Gun här, som sedan skrev:
    Gick lätt som en plätt! Tack! Nu behövde vi inte köpa en ny 🙂
    Hoppas att detta löser problemet och inte är för svårt att följa!
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen. Fungerar perfekt!!
  • Så bra!
    Annika Webbmaster