Julkalendern

Det hade varit trevlig om det även fanns "manus" med replikerna tillgängliga för utskrift från hemsidan. Gäller både Radioapan och den "vanliga" julkalendern. Detta hade skapat tillgänglighet för många elever/barn som kanske behöver det stödet, samt att man lättare kan se vilka ord som är svåra.
Jag anser att julkalendrar både har ett kulturellt och språkutvecklande värde och hade gärna haft ett manus att dela ut till eleverna för att inkludera alla i att lyssna på julkalendern.
Jessica G

Kommentarer

  • Tack för denna synpunkt, som jag skickar vidare till de kolleger som arbetar med julkalendern. Du kan själv nå dem på adressen julkalendern@sverigesradio.se om du har fler funderingar eller förslag!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.