SR Play för Iphone funkar bara på wifi

Kan inte lyssna alls i 3G- eller 4G-läge. Appen är som död över mobilnätet - se bild

Kommentarer

  • Hej igen!

    Detta fel ser jag sällan, men de gånger felet dykt upp så har problemet ofta varit att alternativet Mobildata varit inaktiverat för SR Play inne i telefonens inställningar.

    Om du klickar på telefonens Inställningar (Kugghjulet som finns bland apparna i din telefon, alltså inte kugghjulet inne i SR Play-appen) och sedan scrollar ner till SR Play, då kommer du se alternativet Mobildata. Visst är det påslaget?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Det funkar!!!!
    Stort tack. mvh Jenny
  • Ah, bra! Skönt att det löste sig!

    Det är inte lätt att ha koll på alla appar och dess funktioner. Så jag har full förståelse för om denna funktion passerat dig förbi.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)