Till senaste kommentaren

Problem med SR-appen för Iphone över mobilnätet

Kan inte lyssna alls i 3G eller 4G-läge, inte söka program. Appen är som död - se bild


Jenny Lööf
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jenny!

    Aj då, det där ser inte bra ut. Har du en ny telefon eller när uppstod problemet? Fungerar appen som den ska när du lyssnar med wifi?
    Ted Supportansvarig
  • Hej Ted, det är en relativt ny telefon, men även haft samma problem med gammal iPhone. I långa perioder har det funkat men sedan har det kommit perioder som har det varit kass. Ska också tillägga att jag testat att avinstallera appen och att slå av "låg dataförbrukning".
    Ingenting hjälper annat än att ha på den med wifi hemma, så ja, med wifi funkar det utan problem. Så synd, jag vill verkligen kunna lyssna och söka program när jag är ute.
    mvh Jenny
    Jenny Lööf
  • Hej igen!

    Det var märkligt! Detta fel ser jag sällan, men de gånger felet dykt upp så har problemet ofta varit att alternativet Mobildata varit inaktiverat inne i telefonens inställningar.

    Om du klickar på telefonens Inställningar (Kugghjulet som finns bland apparna i din telefon, alltså inte kugghjulet inne i SR Play-appen) och sedan scrollar ner till SR Play, då kommer du se alternativet Mobildata. Visst är denna påslagen?
    Ted Supportansvarig
  • Ah, nej, det var den inte, men däremot så är mobildata påslagen direkt under Mobilnät och Mobildata så jag har nog inte förstått att man måste se till att Mobildata är påslagen på var och en av apparna. Testar att slå av wifi och ser om det funkar nu.

    Jenny Lööf
    Bästa svaret
  • Det funkar!!!!
    Stort tack. mvh Jenny
    Jenny Lööf
  • Ah, bra! Skönt att det löste sig!

    Det är inte lätt att ha koll på alla appar och dess funktioner. Så jag har full förståelse för om denna funktion passerat dig förbi.
    Ted Supportansvarig
  • Jag har samma problem som Jenny men förstår inte riktigt hennes lösning
    Med vänlig hälsning, Erik
    Erik
  • Hej Erik!

    Då ska vi försöka se till så att även du kan lyssna med mobildata. Det som fungerade för Jenny var följande lösning:

    Om du klickar på telefonens Inställningar (Kugghjulet som finns bland apparna i din telefon, alltså inte kugghjulet inne i SR Play-appen) och sedan scrollar ner till SR Play, då kommer du se alternativet Mobildata. Mobildata ska vara påslagen.

    Om denna funktion var inaktiverad i din telefon så bör det nu fungera att lyssna med mobildata. Testa att stänga av telefonens wifi och se om det nu går att lyssna med mobildata. Återkom gärna och berätta hur det gick!
    Ted Supportansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.