Internetradio P4

Går ej att lyssna på P4 på internetradio

Kommentarer

  • Hej Ulf!

    En databas utomlands blockeras
    Får du besked om att kanaler är blockerade utanför Sverige - trots att du är inom landet? Det beror på att många internetradio-apparater hämtar ljudströmmar från en central databas (exempelvis Tunein, Apple Music eller Airable) som inte ligger i Sverige, och den databasen blockeras under OS.

    Dator, mobil och FM-radio tills vidare?
    Att lyssna i datorn, mobilen eller FM-radio ska däremot inte påverkas, så jag hoppas att du kan ta del av sändningarna den vägen, tills vidare.

    Sveriges Radios egna tjänster för vissa modeller
    Återkom gärna och berätta vad du har för enhet, för om du exempelvis använder en Sonos eller en Google-enhet, kan du använda Sveriges Radios egna tjänster för dessa, och de blockeras inte, eftersom ljudströmmen då inte går omvägen över ett annat land.

    Lägg in en egen P4-länk för din internetradio
    För de flesta mottagare går det att själv lägga in en länk direkt till våra servrar, så att du inte behöver gå omvägen över denna databas. Här beskriver Tunein hur du manuellt lägger in en egen ljudström (custom URL) i deras system:
    Tunein: What is a Custom Url and where can I add it?

    Den URL du ska lägga in kan se lite olika ut, men testa om den länk som finns på denna sida fungerar:
    MP3-länkar för internetradio

    Lycka till och återkom gärna och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster