Internetanslutning saknas

Det meddelandet kommer upp när jag startar SR play appen. Jag vet att min telefon har kontakt med internet. Har för sökt avinstallera, starta om telefonen och installera appen på nytt men får bara upp meddelandet att internetanslutning saknas. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Kan detta bero på att du har en inställning i mobilen där vår app inte her rätt att använda mobilnätet?
    1. Gå till Inställningar och klicka på Appar eller Program (inställningen har olika namn i olika telefoner)
    2. Välj Sveriges Radio Play och tryck sedan på Dataanvändning
    3. Finns det ett alternativ som kallas Begränsa appens bakgrundsdata eller liknande, så slå av den inställningen.
    När detta alternativ är valt så kan appen nämligen inte använda mobildata, och fungerar endast över WiFi. Om denna beskrivning inte gick att följa eller om det inte hjälpte, så återkom!
    Annika Webbmaster