Inställning för olika kvaliténivåer för wifi och mobildata

Jag skulle vilja ha en funktion eller inställning att kunna ha olika inställningar för om man är på wifi eller mobildata. Till exempel, på mobildata vill jag ha låg dataförbrukning men när jag är hemma på wifi vill jag ha högre kvalité på strömmen.

Jag vet att jag kan manuellt ändra kvalité när jag vill, men det blir mycket "klickande" bara för att ha högre kvalité på strömmen.

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    Detta förslag har vi fått lite då och då genom åren, och varje gång har jag svarat att det är ett väldigt bra förslag, för det är det ju!

    Ändå har vi inte förverkligat detta ännu. Kanske för att funktionen att ändra kvaliteten är en "doldis" och många lyssnare aldrig funderat över de val som finns, så länge ljudet fungerar någorlunda och dataförbrukningen inte skenar ... Det har liksom ständigt halkat ned i konkurrens med andra bra förslag.

    Vi tar ett nytt tag om detta. Jag lovar att föra upp det på utvecklarnas agenda. Däremot kan jag inte lova att det kommer att förverkligas, men jag ska argumentera för det. I synnerhet eftersom det troligen inte är svårt (vilket betyder dyrt) att genomföra rent tekniskt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster