LÖST: Ingen låtinfo i P3 på vanlig radio i bilen

Hej.
Jag lyssnar på vanlig radio i bilen (inte streaming) och vanligtvis så visas info på P3 om kanalen och vem/vilka som programleder och sedan låten när den spelas. Nu har det slutat komma info om låtarna? Det funkar på min Apple Carplay men inte på vanliga radion. Är det något fel hos er?

Mvh, Rickard Friess
Rickard Friess

Kommentarer

  • Hej Rickard!
    Kan förklaringen vara att du har en bilradio som kan ta emot både DAB och FM-radio, och att du ser musikinformation när det är FM-mottagning men inte när det är DAB?
    Bilradio: vissa kanaler saknar musikinfo

    Den förklaringen kan endast stämma i de regioner där det går att ta emot DAB, det vill säga i Norrbotten, i närheten av Stockholm-Uppsala, Göteborgsregionen och runt Malmö, så om du kör i en annan del av landet måste det vara ett annat fel, som vi behöver undersöka närmre.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag kör i Stockholm och det har fungerat förut men sedan några veckor sedan så slutade det komma låtinfo. Jag väntade ett tag för jag tänkte det kanske var något tillfälligt men det kom inte tillbaka.

    Mvh, Rickard
    Rickard Friess
  • Kan det vara digitalradio, DAB, du lyssnar på, eller är det en mediaspelare som saknar stöd för DAB?

    Under slutet av 2020 beslutade EU att alla nya bilar ska utrustas med digitalradio, så många svenskar har den tekniken i bilen utan att de funderar över om det är DAB eller FM de tar emot. Och det ska man ju inte heller behöva fundera över, förrän det är frågan om att lösa ett problem!

    Om det är FM-mottagningen som har tappat låtinfo, vill vi veta det så att vi kan åtgärda problemet.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har endast FM-radio.
    Mvh, Rickard
    Rickard Friess
  • Tack, jag har sett till att vi har börjat felsöka!
    Annika Webbmaster
  • Topp!
    /Rickard
    Rickard Friess
  • Detta ska nu vara åtgärdat. Tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Ok! Då ska jag kolla så snart jag kan. Spännande. Var det något som slutat fungera

    /Rickard
    Rickard Friess
  • Sitter och väntar ut en regnskur i ett hjulförsett plåtskal och det synes fungera f.n.
    Martin S
  • Ja nu funkar det igen!
    Mvh, Rickard
    Rickard Friess

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.