Saknar notiser sedan uppgradering av iOS
Sedan jag uppdaterade min iPhone 8 till iOs 15.1 för någon månad sedan får jag inte längre notiser från SR-appen trots att jag har notiser fortsatt aktiverade. Gäller bara SR, från övriga appar kommer notiserna som vanligt. Har sett över inställningar där allt ser korrekt ut vad jag kan se. Provade också att avinstallera appen och sedan installera den på nytt, men fortsatt inga notiser. Kan ni hjälpa mig?
Följ inlägget
0
följare
Hej Em!
Intressant, jag tänker att vi ska dubbelkolla dina inställningar för att säkerställa att alla inställningar är korrekta. Om du går in i telefonens inställningar (inte appens) och scrollar hela vägen ner till SR Play-appen, när du då klickar på SR Play så kommer du få upp en vy som ser ut såhär:
Klicka på Notiser och dubbelkolla så att Tillåt notiser är aktiverat.
Om Tillåt notiser redan är aktiverat så är det något annat som spökar. Återkom i så fall så får vi fortsätta felsökningen!
Tack för att du berättade det. En uppgradering av Ios kan förmodligen ställa till det på samma vis för fler lyssnare, så jag markerar ditt svar som "bästa svaret", så att andra snabbt kan hitta den förklaringen.
Hej igen Em!
Märkligt! Så inställningarna är alltså identiska både inne i appens val för pushnotiser men också inne i telefonens inställningar?
Vilka av notiserna i listan har du påslagna?
Tack. Och inne i telefonens inställningar, ser det ut såhär för SR Play-appen?
Nyheterna från ekot brukar vara ganska frekventa med sina utskick, så om det var ett VMA som skickades ut så verkar det vara just nyhetsnotiserna som inte kommer fram. Du har säkert testat detta redan, men kan du slå av- och sedan på Nyheter från Ekot och se om det blir någon skillnad?
Min kollega tipsade mig om denna sida, där det finns lite olika tips om hur man kan få ordning på liknande problem, där skriver man:
Men eftersom notiser från andra appar kommer fram så kan det vara något hos oss som strular, du är dock den enda som rapporterat in detta fel hittills. I artikeln kommenterade en användare att problemet för henne löste sig genom att slå på flygplansläge, vänta några minuter och sedan slå av flygplansläget. Det kan vara värt att testa. En klassisk omstart av telefonen har du säkert redan gjort, om inte så får du gärna testa det också!
En lyssnare skrev till Lyssnarservice att hon saknar appens dagliga Nyheter i korthet i textformat. Detta innebär förmodligen Ekots dagliga push-notis med rubriken Ekot på en minut vilket jag satte i samband med din felbeskrivning.
Jag är dock osäker på om hon menar dessa notiser och om hon ens har Iphone. Ifall det verkar vara samma fel, så har jag bett henne skriva en rad här i forumet. Med fler beskrivningar av problemet, ökar nämligen möjligheten att se eventuella mönster.
Det låter lovande! Tack för att du återkopplade och berättade att det nu verkar fungera. Vi håller tummarna att det fortsätter komma notiser från appen. Om inte så får du gärna höra av dig på nytt!