Iphone: Slå av och på pushnotiser från SR

Jag vill inte längre ha SR pushnotiser!

Kommentarer

  • Hej Gustaf!

    Det finns två ställen där du kan stänga av detta. För att slippa notiser räcker det med att ändra på ett ställe, men jag beskriver båda så att de lyssnare som vill ha notiser ser att det finns två inställningar att se över.

    a) Slå av Pushnotiser i inställningarna i SR Play

    1. Välj Min sida i appens nederkant
    2. Uppe till höger på Min sida finns det ett kugghjul som leder till appens sida för Inställningar
    3. Bläddra ner till Notiser och tryck på Pushnotiser (som hos dig nu är inställt "på")
    4. Slå av reglaget för Tillåt pushnotiser

    b) Hindra SR Play från att visa notiser i mobilens inställningar
    1. Gå in i mobilens inställningar (kugghjulsikon)
    2. Välj appen SR Play
    3. Tryck på Notiser och slå av reglaget Tillåt notiser

    Hoppas att det gick att följa!
    Annika Webbmaster
  • otroligt trött på det eviga tjatet alla dygnets timmar från era pushnotiser, man kan ju bli galen för mindre. hur kan ni ägna er åt sånt meningslöst skit? jag har mig veterligen inte valt detta, men jag måste avbocka det, och hur gör man det på ett enkelt sätt? man ska leta efter "kugghjul", ja tjena.

    man tror det är ett viktigt sms eller nåt man fått av nån, men nejdå, det är bara sveriges radios idiotiska app som ska störa en med t ex "ekot kriminalvårdschef i stor intervju"

    jag har som alla andra installerat appen för att jag ska LYSSNA PÅ RADIO inte för att jag vill ha en jävla vibrerande notis mitt i natten !!!

    förbannade jävla idioter.
  • Hej Otroligt!
    Högre upp ser du två sätt att slå av notiser på Iphone. Eftersom de inte gick att följa hos dig, misstänker jag att du använder appen för Android. Då slår du av notiser i mobilens Inställningar -> Appar -> SR Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier -> Slå av Push

    Jag brinner för dialog, och ett hårt språk gör dialogen onödigt svår. Även om du blev frustrerad, är det inte okej att kalla andra människor för förbannade jävla idioter. Du är bra på att uttrycka dig. Kunde du inte ha nöjt dig med att skriva...
    ... jag har mig veterligen inte valt detta, men jag måste avbocka det, och hur gör man det på ett enkelt sätt? man ska leta efter "kugghjul", ja tjena
    Att du lade dit onödiga förolämpningar gör mig ledsen, men inte för att jag och mina kolleger kallas förbannade jävla idioter, utan på ett djupare plan. Vad gör nätets anonymitet med vår respekt för varandra? Det är lätt att vräka ur sig vad som helst i affekt, och det är svårt att bemöta sådant på ett bra vis. Risken finns att den som blir idiotförklarad struntar i att svara, eller svarar i samma tonläge.

    Återkom om det inte går att följa instruktionen för hur du gör med en Android-telefon. Jag förtydligar i rubriken att detta gäller Iphone.
    Annika Webbmaster