Hur hittar jag Mark Levengoods krönika från den 5 maj 2024?

Jag har väntat i 2 timmar på Mark Levengoods krönika i ”God morgon Sverige” men när det blir dags sägs att den krönikan kan man lyssna på i podden! Hu i he ska jag hitta den och varför finns den inte med i programmet. Ska vi äldre uteslutas från radion också?
God Morgon Sverige

Kommentarer

  • Instämmer! Hittar inte heller hur jag än söker!
    Marie Risbeck
  • Hittar inte heller! Hur kommer man åt Marcs pod?
    Magdalena Hermelin
  • Jag antar att det är detta ni letar efter. Länken borde leda till rätt plats i programmet, precis i slutet:
    https://sverigesradio.se/avsnitt/vapenvila-i-gaza-eurovisionveckan-igang-och-exklusiv-inblick-fran-krigets-jemen#6490
    Martin S
  • Tack Martin
    men frågan är egentligen hur SR egentligen tänker när de utan förklaring eller ursäkt bara hänvisar till en pod som tydligen är omöjlig att hitta - åtminstone för mig och en del andra upprörda lyssnare!
    Magdalena Hermelin
  • Tack Martin!

    På webben finns krönikan även som ett eget inslag här:
    Veckans kåseri med Mark Levengood - Godmorgon världen | Sveriges Radio

    Jag vet inte vad som hände här, så jag tar reda på det och återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Det senaste kåseriet med Levengood saknas dock här (där jag tittade igår):
    https://sverigesradio.se/grupp/34233

    Däremot finns det i listan man får om man trycker på kåserier-taggen i länken direkt till krönikan i ditt (Annikas) inlägg. Att lyckas söka sig fram till dessa olika sidor är nästan slumpmässigt om man lyckas med.
    Martin S
  • Nu har jag lyssnat på hur själva utsändningen lät. Mitt intryck, utan att ha stämt av med producenten, är att redaktionen av någon anledning väldigt hastigt fick ändra planeringen och då strök krönikan för att hinna med övrigt innehåll innan 10:58, när programmets sändningstid är slut.

    Eftersom Mark Levengoods kåseri var inspelat sedan tidigare, valde redaktionen ha med krönikan i den version av avsnittet ni kan lyssna på i efterhand, som ju inte har en bestämd sluttid på samma vis som P1:s utsändning. Denna veckas avsnitt är därmed fem minuter längre än vanligt:

    I programmet beskrevs det så här:

    ... Sara Larsson från Warszawa, alltså, och kåseriet med Mark Levengood, det kan ni höra i vår podd på Sveriges Radio Play.
    Det är lätt att ha åsikter för oss som inte befinner oss mitt i en direktsändning där vi behöver fatta snabba beslut av någon anledning, men i den bästa av världar så hade det varit till större hjälp om de hade sagt:
    ... Sara Larsson från Warszawa, alltså. Tyvärr utgår Mark Levengoods kåseri från denna sändning i P1 [kort om varför], men efter sändningens slut får ni gärna leta upp dagens avsnitt av Godmorgon Världen på vår hemsida eller i appen Sveriges Radio Play, där kåseriet kommer att ingå.
    Martin:
    Jag lade in kåseriet i "Mark Levengood-gruppen" och kommer att ta upp detta förbättringsområde med redaktionen. Tack för att du berättade det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag har nu pratat med producenten Cecilia Tengmark. På grund av tekniska problem blev det dessvärre svårt att hålla programmets planerade sändningstid, och de fick mycket snabbt besluta sig för att lyfta ut den inplanerade krönikan ur sändningen. I det läget är det inte så lätt att formulera sig begripligt, i synnerhet eftersom en del som lyssnar direkt på P1 (även i appen och på webben!) sällan eller aldrig lyssnar på avsnitt i efterhand, och att det därmed är långt i från självklart att "podden" som avsågs helt enkelt är efterhandslyssningen av avsnittet, inte någon specifik Mark Levengood-podd.

    Jag hade ett förslag:

    OM liknande situationer återkommer, så finns det sätt att kommunicera om våra digitala tjänster som hade blivit till ännu större hjälp för lyssnarna. Detta är svårt att tänka ut på volley under sändning samtidigt som man försöker lösa problemet ... Så vi kanske ska hitta bra formuleringar ni kan ha till hands - och hoppas att ni aldrig får användning för dem!
    Cecilia:
    Tack! Det var förhoppningsvis en engångsgrej. Jag har gjort GMV i ett år och detta har aldrig hänt förut. Håll tummarna att det dröjer åtminstone lika lång tid igen
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.