Hur byter man podd mellan nedladdade poddar

Hej
Jag har laddat ner många program i appen. När jag lyssnat klart på ett avsnitt, vilja klicka på ett annat nedladdat program, ibland funkar det men relativt ofta startar appen och spelar om samma avsnitt som jag nyss lyssnade på. Appen visar att jag spelar det nya avsnittet men det är det inte. Jag kan sitta flera minuter för att försöka byta program, stänga appen och testa allt möjligt. Ofta får jag igång något annat än vad jag initialt började och valde, tips?

Kommentarer

  • Hm ... Så ska det inte fungera.

    Vad har du för mobil eller surfplatta?
    Annika Webbmaster
  • Motorola g8
  • Tack.

    Spelar du upp poddarna på en annan enhet, till exempel genom att skicka ljudet vidare till en högtalare? Berätta i så fall vad det är för högtalare och hur du skickar vidare ljudet!

    Ditt fel liknar det Sven, som skickade ljudet vidare med Chromecast till en Google Nest, beskriver här.
    Annika Webbmaster
  • Hej nej jag spelar oftast bara upp med telefonens högtalare. Men även om jag använder Blåtands hörlurar är det samma problem.

    I spelaren visas bilden för nya avsnittet/program och den nya avsnittets tid, men ljudet är föregående program/avsnitt.
  • Hej igen!

    I spelaren visas bilden för nya avsnittet/program och den nya avsnittets tid, men ljudet är föregående program/avsnitt.
    Om du i det läget trycker på paus och därefter play, blir det rätt då?
    Annika Webbmaster
  • Nej det blir fortsatt fel.
  • Problemet uppstår inte om jag lägger program i min lista, inte heller om jag klickar på ett program som ligger under "fortsätt lyssna".

    Bara när jag väljer program under "nedladdat".

    Skulle tro att det finns ett samband med att man har många program nedladdade.
    Hade 13500 MB nedladdat rensade till 9500 och då försvann problemet.

    Nu har jag mer nedladdat ca 12500 men nu har jag inga problem.

    Men spelar mest upp från "Min lista"
  • Tack för denna återkoppling!

    Bra att det nu fungerar bättre, och jag tror också att det kan vara rensningen av nedladdade avsnitt som hjälpte. Kanske var det, som du skriver, själva minskningen av nedladdat innehåll som gjorde susen.

    En annan teori är att du hade något eller några enstaka "problemavsnitt" nedladdade, där tidsangivelsen inte stämde med verkligheten, vilket gjorde att hela listan kom i olag. Om du sedan rensade bort det avsnitt som gav problem, så löstes allt. Och i så fall kommer det inte att uppstå igen, även om du laddat hem 13500 MB eller mer igen ...

    Hör av dig om felet uppstår på nytt! Själv kommer jag att tipsa om att rensa bort en del avsnitt ifall andra lyssnare rapporterar in liknande fel framöver.
    Annika Webbmaster