Hemsidan: Hur få bort fältet längst ner?

Hej,
Hut får jag bort fältet längst ner på skärmen som ligger kvar efter lyssning på ett program? det kommer fram varje gång jag skrollar nedåt, vilket är enerverande när man tar del av en livebevakning.
Mvh Botvid
Botvid Hellberg

Kommentarer

  • Hej Botvid!

    Fältet i nederkanten är själva spelaren, och det är meningen att den ska försvinna helt när du skrollar nedåt, just för att den inte ska skymma det redaktionella innehållet. För att den ska visa sig igen räcker det med att skrolla uppåt.

    Jag undrar därför om det som inträffar hos dig är att du egentligen blir av med spelaren medan du skrollar nedåt, men att du, när du släpper musen, råkar röra den något lite uppåt, vilket lockar fram spelaren igen? I så fall kan du enkelt stuva undan den genom att skrolla nedåt någon millimeter igen eller trycka på tangenten nedåtpil.

    Nu när du vet hur det är tänkt att fungera, hoppas jag att spelaren inte kommer att ge dig några större problem. Hör av dig och berätta vad du har för webbläsare (Chrome, Edge etc) om du inte får spelaren att fungera som jag har beskrivit, för då behöver vi felsöka!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Tack för snabbt svar!
    Jag följer liverapporteringen från Toverättegången och behöver skrolla både upp och ned allteftersom. Finns det någon möjlighet att få bort spelaren tills man nästa gång vill lyssna på något?
    Botvid
    Botvid Hellberg
  • Nej, det enklaste är nog att bara trycka på piltangenten nedåt, så försvinner spelaren. Du kommer samtidigt att hamna någon rad längre ned på sidan, men någon rad kanske inte gör så mycket i sammanhanget?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.