Hitta lokal trafikinformation

Tycker det är svårt att snabbt kunna hitta lokala trafiken på respektive sida. Behöver man ofta snabbt när man är ute och reser. Kan ni inte ha länk till denna långt upp?
Karl- Eric Backman

Kommentarer

  • Hej Karl-Eric!
    För trafikinformation är hemsidan bättre än appen. Det finns lite olika sätt att nå trafiken, och jag nämner två av dessa. De fungerar i både dator och via mobil men det ser lite olika ut. I och med att det är mobilen man ofta har med på resa, lägger jag in bilder på båda varianterna. Dator till vänster och mobil eller surfplatta till höger.

    Variant 1: Sökfältet
    Fungerar över hela vår webbplats. Skriv in trafik i sökfältet (det räcker att skriva in tr), och välj en sökträffarna som heter Trafikredaktionen. (Att flera lokala trafikredaktioner heter bara Trafikredaktionen, istället för Trafikredaktionen [ort] bör vi förbättra, så att man snabbt kan hitta rätt trafikredaktion!)

    Även om du då råkar komma till Trafikredaktionen i Stockholm, trots att du egentligen vill till Trafikredaktionen i Sjuhärad, så är det lätt att gå från en trafiksida till en annan!

    Variant 2: Från Nyhetssidan
    Gå till vår nyhetssida, sverigesradio.se/nyheter. Det finns länk dit från menyn på startsidan, se bild:

    På den nyhetssidan finns det en "modul" med Trafikläget från din lokala P4-kanal. På datorn ligger den modulen i högerspalten, medan den ligger en bit ned på sidan i mobiler, se bild:

    Där kan du dels direkt ta del av trafiknotiser, men det finns även en länk Till trafiken som tar dig till trafiksidan.

    Byta från en trafikredaktion till en annan
    På mina bilder ovan är det trafikmeddelanden som rör Värmland som visas. Vilken trafikredaktion du ser notiser från beror på vilken P4-kanal du har ställt in. Om du är på sidan från en trafikredaktion, är det dock enkelt att gå vidare till en annan genom länken Byt P4 trafikområde. Praktiskt när man är på resande fot!

    Hoppas att dessa tips gör det lite enklare för dig - och tack för att du fick mig att se att vi bör ge trafikredaktionernas sidor bättre rubriker!

    Annika Webbmaster
  • Det verkar som om trafikinformationen Stockholm inte lägga ut på podd sedan den 24 mars.
    Det kommer inga uppdateringar i flödet.
    Anders
  • Hej Anders!

    Är det fortfarande trafik från den 24 mars som är det nyaste hos dig? I flödet ser det ut som om den senaste uppdateringen kom måndag den 25 mars klockan 18.03 - vilket även det är fel, men ju yttrar sig annorlunda.

    Min gissning är att det var ett fel som nu håller på att åtgärdas, så att de avsnitt som inte kom ut tidigare nu betas av och vi förhoppningsvis snart är i kapp igen - men jag kollar med trafikredaktionen hur det ligger till.

    Tack för att du berättade detta!
    Annika Webbmaster
  • Kollegan på Trafikredaktionen bekräftar att det är problem med poddflödet och att de arbetar på att lösa det. Han skrev:
    Hoppas det kommer igång idag, de har varit på det nu på morgonen i alla fall.
    Annika Webbmaster