Hej Google

Har nu prövat förslaget om att pröva med frekvens 10101,1 o hamnade på Radio Kronoberg. Dalarna är tydligen i total skugga.
Gunnar Olsson

Kommentarer

  • Hej Gunnar!
    Jag sammanfattar det du skrev tidigare:

    Du har kunnat lyssna på lyssna på P4 Dalarna genom att säga:
    Hej Google spela SR P4 Dalarna
    När det slutade fungera, har du testat att ange 100,2 vilket är frekvensen för P4 Dalarna i Falun. Det gick under några dagar. När det inte gick tipsade min kollega Ted om att även testa 101,0 (10101,1 räknar jag med är ett skrivfel), vilket är frekvensen som en sändare i Mora använder. Du fick då P4 Kronoberg, som sänder på 101,0 - men i en annan del av landet.

    Ett tips är där att lägga till sändningsorten, så att du ber om 100,2 Falun

    Ett annat tips är att säga:
    Hej Google, spela P4 Dalarna på Tunein
    Eller:
    Hej Google, spela SR P4 Dalarna på Tunein
     Återkom här, Hej Google, och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Toppen. Fungerade i stugan i Grövelsjön

    ​Hej Google Spela P4 Dalarna på TuneIn

    Anki
  • Så bra att du blev hjälpt av detta!

    Trevlig lyssning
    Annika Webbmaster