Hastighet går inte att ändra

Jag varierar ofta hastigheten när jag lyssnar på poddar och program. Men sedan en tid tillbaka så är hastighetsmätaren längst ner ”grå/inaktiverad”. Har jag kommit åt någon knapp eller måste jag justera hastigheten någon annanstans?
Tack!

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Kan du ha lyssnat på en kanal, där hastigheten inte går att ändra? Där är reglaget "utgråat".

    Återkom om den är inaktiv även på avsnitt du kan lyssna på i efterhand, så får vi i så fall undersöka det vidare!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Vilka program  jag än lyssnar på (ej direkt) i SR appen (ex spanarna, sommar) så är hastigheten och ikonen till vänster inaktiv. Däremot är den högra möjlig att öppna, sovtimer.
    Mvh//Lena

  • Jag tar reda på vad som kan ha hänt.

    Stämmer det att du använder en Iphone med iOS 12.5.3? (Information jag kan se "bakom kulisserna".) I sådana fall har du inte kunnat uppdatera appen det senaste året, vilket är bra för de kolleger som felsöker att veta.
    Annika Webbmaster
  • Hej! Kanske är att jag har en för gammal mobil? Kanske jag ska ta bort appen och installera på nytt? Ja det stämmer gällande min iPhone6.
    Tack så länge!
  • Nej, appen ska fungera fint på Ios 12, även om den inte går att uppdatera till det allra senaste. Det är vi som inte tänkte på er med den tidigare versionen av appen när vi gjorde en förändring, men tack vare din felbeskrivning har vi nu bättrat oss!

    En av app-utvecklarna skriver:
    Hittade det och har nu återaktiverat den för iOS 12, kan dock ta upp till 24h innan det slår igenom hos alla användare.
    Så stort tack för att du hjälpte oss göra så att denna fiffiga funktion kommer att fortsätta att fungera även för er med Iphone 6.
    Annika Webbmaster
  • 🙏🏻Tack själv🙏🏻