Hackande ljud

Trots en lång utväxling av mail med er så hackar det tyvärr fortfarande! Jag startar om Appen och då slutar det. Men det är störande! Börjar hacka ibland efter en halvtimme. Ibland går det upp till 1,5 timme. Är väldigt konstigt att ni inte kan komma till rätta med detta...Måste vara något fel i Appen. Lätt att säga att du kan få konsert när du vill med P2 Konsert. Men jag är helt säker på att det inte började hacka mitt i Rachmaninovs 3:a på Norrlandsoperan 👿 För övrigt himla bra 🥰
Mvh Erica Nilsson P2 beroende
Erica

Kommentarer

  • Hej igen Erica!

    Gamla tråden
    Här ligger "förra vändans felsökning", där vi ju egentligen aldrig löste problemet:
    Störning: hackande ljud - Forum för teknisk support - Sveriges Radio (kundo.se)

    Optimering är inte optimalt
    Jag tar ett tips i repris. Den vanligaste orsaken till att ljud hackar i Android-appen är att mobilens batterisparande inställningar gör att appen inte kan fungera korrekt i bakgrunden.

    Se därför till att appen fortfarande är "av-optimerad":
    Gå in i telefonens inställningar -> Välj Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batterianvändning och se till att vår app inte är optimerad (kallas obegränsad batterianvändning i vissa mobiler).

    Lyssna via sajten
    Jag har läst igenom tråden igen och slogs av en detalj som du nämnde (t ex den 7 mars) men som jag missade att fånga upp då. Du skrev ju att vår hemsida sverigesradio.se fungerar utan problem! Eftersom alla avsnitt och program i appen SR Play även finns på sajten, så kan du med fördel lyssna den vägen i samma mobil, exempelvis på Rachmaninov:
    Olli Mustonen spelar Rachmaninovs pianokonsert nr 3, 3 april 2024 - Konsert i P2

    Om du behöver att navigera på hemsidan, så fråga på!
    Annika Webbmaster
  • Bo har problem med hackande ljud på en kanal, vilket jag jag vill felsöka separat från Ericas problem med efterhandslyssning. Bos inlägg har jag därför flyttat till en egen rubrik:
    Hackande ljud på P4 Plus​​​
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.