Går inte att stänga av pushnotiser + försvunnen spelarnotifikation

Jag använder en Pixel 4a med Android 12. I SR-appen under min sida > inställningar har jag valt Pushnotiser=av, men får ändå massa notifikationer i stil med "Nytorgsmannen får 5 års fängelse". Är det inte pushnotiser? Är det nån annan inställning jag ska skruva på? Idealt vore att få VMA men inget annat.

Nästa problem är att jag inte får någon spelare i notifikationersfältet alls för SR-appen. Andra mediaspelare ger snabbåtkomst till play/paus + spolning från toppen av skärmen och även i låst läge. Inget sånt från SR. Vilken inställning kan det vara?

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Om du går in i telefonens inställningar och väljer Appar och därefter går vidare in på Sveriges Radio Play så ska du där kunna se våra olika typer av pushnotiser. Du kan där inaktivera t.ex. Nyheter från ekot men låta Viktigt meddelande till allmänheten vara aktiv.

    Om du sedan skrollar allra längst ner på samma sida (Aviseringar), så kan du se ett alternativ som heter Spelare. När du klickar på Spelare så bör du kunna se alternativen Visa som popup-fönster samt Låsskärm, den förstnämnda ska vara aktiverad och alternativet för Låsskärm ska vara inställd på Visa innehåll för att du ska kunna se spelaren vid låst skärm.

    Det borde lösa problemen, du är varmt välkommen att återkomma om det inte fungerar!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Ted.
    Spelaren i låsskärm har jag fått till nu, tack för hjälpen!
    Jag får massa dock fortfarande massa notiser jag inte vill ha. Första bilden visar vilka slags notiser jag vill bli av med.

    Andra bilden visar toppen av inställningar för notiser. Om jag väljer bort 'All Push notifications' kan jag inte välja VMA. Resten av listan med P4-kanaler är bortvalda, även Stockholm

    .

    Tredje bilden visar de valen jag har kvar längst ner på sidan.

    Vad ska jag ändra för att slippa alla notifikationer förutom VMA?

  • Hej igen!

    Skönt att det löste sig med spelaren i låsskärm. Jag funderar på om det kan vara Spelare ~ 3 Notifications per day som ställer till det. Kan du testa vad som händer om du inaktiverar spelaren utan att ändra inställningarna inne i funktionen? Förhoppningen med detta är alltså att spelaren fortfarande ska dyka i vid låst skärm, men att notifikationerna (förutom VMA's) ska upphöra. Återkom gärna och berätta hur det gick!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!

    Teds kollega Annika här, som ser vad som är fel! Dina notisinställningar för vår app är helt korrekta - men du behöver slå av pushnotiser för SVT:s app!

    Bra att du delade bilden, så att mysteriet fick en förklaring!

    Annika Webbmaster
  • Haha, bra fångat, Annika! Jag stängde av notiserna från den helt andra appen nu. Tack båda för hjälpen!
  • Där har vi det! Det krävdes ett par rutinerade ögon för att upptäcka problemet. Härligt att det löste sig!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.