Hur backar jag till ett pågående programs första timme? (Hemsidan)

Vid halv elva på söndagen så ville jag gå in och lyssna på Godmorgon, världen från början, men det går inte. Jag kan bara backa till slutet av 10-nyheterna från Ekot. Att komma åt den första timmen verkar inte vara tillgänglig, i alla fall inte via tidslinjen längst ner. En brist eller finns det någon annan väg att komma åt början av sändningen medans programmet fortfarande sänds?

Kommentarer

  • Hej Peter!

    En brist eller finns det någon annan väg att komma åt början av sändningen medans programmet fortfarande sänds?
    Det finns ett sätt, men att du (och andra lyssnare) behöver skriva till ett supportforum för att se hur man gör, betyder förstås att vi har ett problem, men inte rent tekniskt utan i hur funktionen är utformad!

    Bra att du har sett hur du gör för att backa till början av "ett programblock" (som timme två av Godmorgon, världen) i en kanals ljudström.

    I spelaren finns det en symbol som betyder "gå tillbörjan av det som spelas", men som, när du är i början av ett program betyder "gå till början av förra programmet", den vänstra av de två gula markeringarna på bilden nedan:

    Med den knappen kan du backa i kanalen i upp till tre timmar. Om du lyssnar på en spellista, exempelvis de tre delarna av Mia Blomgrens Lischöpings Stories i en följd, eller de nyhetslistor du når från startsidan ger samma knapp liknande beteende: början av pågående avsnitt/nyhet respektive början av föregående avsnitt/nyhet.

    Jag gulmarkerade även den pil (ser ut som ett tak) som finns längst till höger i spelaren. Om du klickar på den fälls en större spelare ut, och i den vyn är det tydligare att det går att backa "bortanför programmets start".

    Hoppas att det var begripligt! Eftersom problemet gäller även andra program, exempelvis Studio Ett och P1-morgon, ändrar jag rubriken på ditt inlägg, och hoppas att din fråga och mitt svar blir till hjälp för många lyssnare.

    Tack för att du tog dig tid att formulera problemet på ett tydligt vis!
    Annika Webbmaster
  • Tack för att ni tar min frågor och problem seriöst och lämnar tydliga svar - det uppskattas verkligen av mig!