Funktionsförlag för "Nya avsnitt" i favoriter

Då jag i princip enbart använder mig av vyn "Nya avsnitt" under meny-delen "Favoriter" hade jag önskat att när jag väl lyssnat färdigt på ett avsnitt ha möjligheten att antingen manuellt kunna ta bort avsnittet från listan eller från inställningar kunna slå på "ta bort spelade avsnitt från "nya avsnitt" automatiskt".
Detta hade gett mig en bättre översikt av vilka avsnitt jag ej lyssnat på då detta ibland inte är så självklart. Jag ser att det ibland står "spalad" refreshar man vyn så försvinner "spelad" (för övrigt rätt så svårt att se med små gråa bokstäver på svart bakgrund - tänk accessibility).
Tack!

Kommentarer

  • Hej Sebastian!
    Tack för synpunkterna!
    Listan rensar sig själv, men jag fattar din poäng. Den blir max 30 avsnitt lång. Sen är tanken att man ser nya avsnitt med hjälp av gula strecket till vänster.
    Jag kan inte återskapa problemet med att "Spelad" försvinner vid refresh. Vilket version av appen har du? Det står längst ner under Inställningar & Hjälp i appen.
  • Hej!

    Just nu har jag version: 7.9 (3122)

    Angående rensa själv:
    Jag tänkte att även om listan rensar sig själv så hade det varit praktiskt att ha en sub-funktion från "tre-prickar"-ikonen eller en "slide to delete" för rensa items från själv, då slipper man ha redan lyssnade program i listan (om användaren vill detta). Som sagt är den här vyn den jag använder mest och den jag tycker är mest praktiskt av dem alla, den är bra för den listar enbart program som jag är intresserad av och att kunna styra lite mer hade varit underbart.

    Angående "spelad"-buggen.
    Jag lyckas inte alltid reproducera detta men jag är 100% säker att det händer. Bifogar bilder där du kan se vad jag menar:

    - Först lyssnade jag på Ring P1 till slutet och då stod det "Spelad" med det vita strecket helt ifylld.
    - Sen lyssnade jag på nästa program. Då stod det fortfarande "Spelad" på föregående.
    - När jag lyssnade färdigt på andra programmet så gjorde jag en "Refresh" och då försvann spelad från första programmet. Dessutom hade andra programmet ett tomt streck istället för ifylld som det första programmet fick när den var spelad.

  • Tack!

    App-teamet har tagit del av ditt förslag och förstår behovet. De ska se hur pass komplicerat det vore att införa möjlighet att ta bort poster.

    Spelad-buggen skulle möjligen kunna ha koppling till en annan bugg, där vår app "blir förvirrad" av att vissa program finns i version med och utan musik. Om du har lyssnat på en P3 Dokumentär utan musik kanske det programmet markerats som oavlyssnat efter refresh på grund av att musik-versionen är ospelad?

    Bra om vi kan följa upp detta! Rapportera gärna in vilket eller vilka program du stöter på felet hos framöver.

    Tack för förslag och buggrapport!
    Annika Webbmaster