Följa en journalist

Hej

I exempelvis DN appen kan man följa specifika ämnen och journalister. Jag skulle vilja ha denna funktion även i se appen. Jag vill höra vad, exempelvis Daniel Alling, gör oavsett om det är som egen krönika, inslag i p1 morgon, eller kanske till något kultur/ sport program
Finns denna funktionen? Annars önskar jag att ni utvecklar den.

Kommentarer

  • Tack för ett bra förslag, som inte finns idag - och inte heller går att införa utan att bygga om appen i grunden, i och med att appen främst innehåller kanaler och hela avsnitt från programserier, och saknar stöd för enskilda inslag (ljudklipp).

    Du kan redan idag söka på daniel alling i appen och hitta (just nu) 109 avsnitt där han på ett eller annat vis nämns i programmets rubrik eller avsnittets beskrivning, och det räcker ju en lång bit - men i appen hittar du inte de många ljudklipp som han har gjort.

    Sökträffar: 109 avsnitt och 875 artiklar
    Med en sökning på Daniel Alling fann jag alltså 109 avsnitt (finns både på hemsidan och i appen), men på hemsidan hittar jag dessutom 875 artiklar.

    Se här:
    Sökträffar för daniel alling på vår hemsida

    Där kan du förstås lägga till andra sökord. Om jag söker på daniel alling julvärd hittar jag ett avsnitt och tre ljudklipp (artiklar), medan daniel alling fotboll ger sex avsnitt och 36 artiklar.

    Det är förstås inte riktigt den funktion du efterfrågar, men kanske ändå kan vara en hjälp.

    Ekots samlingssida med inslag av Daniel Alling
    Flera av Ekots reportrar, i synnerhet utrikeskorrespondenter och de som bevakar en viss fråga, får sina reportage "uppmärkta" så att de återfinns i en egen grupp. Metoden bygger på att den som lägger ut inslaget på webben kommer i håg att "tagga upp" det korrekt, så även om du kan hitta en stor del av Daniel Allings inslag här, kan jag inte garantera att du finner allt:
    Utrikes: Daniel Alling

    Där finner du däremot ytterst sällan inslag han gjort för helt andra redaktioner. Rent tekniskt tror jag att Radiosporten till exempel kan tagga upp inslag som Daniel A. gör så att även de inslagen kommer in i samma grupp, men dels tror jag inte att den redaktionen har som rutin att göra så, och dels vet jag inte om Ekot "släpper in" allt som görs i hela Sveriges Radio, eller om de sållar bort sådant som ligger en bit från Daniel Allings roll som London-korrespondent.

    Oavsett vilket, så är det förstås en imponerande samling inslag av och med en mycket duktig reporter, så jag hoppas att du uppskattar den!
    Annika Webbmaster