Flash Briefing (nyheter) har slutat fungera i Alexa

Hej,
Sedan de senaste dagarna fungerar inte nyheter från Sveriges Radio i Amazon Alexa. Kan det vara någon som missat att uppdatera någon fil eller så?
Vänliga hälsningar,
Patrik Ohlson
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Patrik!

    Mina kolleger har inte kunnat återskapa felet, och du är ensam om att rapportera in det, åtminstone än så länge.

    Vad är det för Alexa-enhet? Minns du när felet först uppstod?

    Vilka nyheter är det du får problemet med. Vi har försökt testa de flesta, som Toppnyheter, Radiosporten, Ekot, P4 Väst, Ekonomiekot etc, men vill undersöka den eller de nyhetskällor du har problem med närmare.
    Annika Webbmaster
  • Det är en EchoDot av generation 1 el 2. Felet fanns både innan och efter jag uppdaterade Alexa-appen. Jag märkte det för ett par dagar sedan. Jag har följande innehål valt i Flash Briefing: Latest news from Ekot samt P4 Kronoberg
  • Nu kvarstår inte problemet längre efter en hård omstart av enheten plus rensad cache i tvångsstoppad app.

    Tack för allt engagemang.
    Bästa svaret
  • Tack för att du berättade att dessa manövrar hjälpte. Om andra lyssnare har liknande problem, så tipsar vi om det.
    Annika Webbmaster