Efterlyssning av live-kanal i Android TV stannar upp

När jag lyssnar på en live-sändning i efterhand stoppar ljudet upp och återupptas inte. Jag får hoppa 15 sekunder fram och tillbaka, oftast flera gånger, för att återuppta ljudet igen. Hoppar jag bara bakåt stannar spelaren igen vid samma tid, men hoppar jag fram en eller ett par gånger för att sedan gå tillbaka igen kan det hjälpa.

Just nu försöker jag lyssna på Lunchekot i P1 ca en kvart i efterhand. Öppnade live-sändningen, backade till början av programmet och fortsatte lyssna där. Efter ca 10-15 minuter sker första stoppet och jag måste börja spola fram och tillbaka för att fortsätta lyssna. Detta problem uppstår nästan varje gång, och ljudet återupptas inte om man bara väntar. Ingen visuell feedback, beter sig som att den får slut på buffert och sedan aldrig kommer igång igen.

Teknisk miljö
Sony Bravia A95K
Android TV version 10
BRAVIA_VH21_M_EU-user 10 QTG3.200305.006.S25266701
Sveriges Radio 1.0.15
Ansluten till wifi med bra täckning, 500/500 Mbit fiber, låg ping.

Kommentarer

  • Hej NN och tack för en väldigt tydlig felbeskrivning!

    Jag har bara en egen fråga:
    • Vet du om det alltid har varit så här, eller om detta är ett nytt fel?
    Jag ber de kolleger som har byggt appen att kika på detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej, tack för snabb återkoppling.

    Det har varit så sedan jag köpte TVn i december, innan dess lyssnade jag via en Android-tablet som inte hade samma problem. Så jag har upplevt det i ca tre månader.
  • Tack. En av utvecklarna försöker återskapa felet. Håll tummarna för att han får samma problem, eftersom det är enormt mycket enklare att hitta orsaken då!

    (I vanliga fall vill jag inte att fel ska drabba någon som använder våra tjänster - men just kolleger som felsöker gör jag ett undantag för.)
    Annika Webbmaster
  • Hej NN!

    Vi har inte lyckats återskapa detta fel och du är den enda lyssnare som har rapporterat in just detta problem. Kvarstår det hos dig?
    Annika Webbmaster