desktop appen

Hejsan!
När man är i Sveriges Radio desktop appen.

Testa att klicka in på P3' Mix- facebook.

Men länken är inte bruten. Jag vet om den ska gå till deras sida eller er egna.

Jag vet inte vilken kategori jag skulle lägga frågan.
Vad betyder Öppen API ?

Kommentarer

  • Trasig Facebook-länk
    P3 Mix länk till Facebook ser ut att gå till P3:s centrala Facebook-konto. Jag tror att P3 inte längre har kvar detta konto, se här:
    Följ P3 i sociala medier

    I så fall ska vi förstås städa bort de länkar som leder till den sidan. Jag kollar upp detta. Tack!

    En app som inte fått så mycket kärlek
    ... Sveriges Radio desktop appen
    Appen Sveriges Radio för Windows-plattformar

    Fungerar den bra hos dig? Det är tyvärr en app som vi inte har lagt ned speciellt mycket omsorg på och den är inte uppdaterad på flera år. Appen ger i princip inga fördelar jämfört med att lyssna från hemsidan. Som lyssnaren Claes skrev i sin recension i Microsoft Store 2017:
    Visst kan jag söka efter och spela upp mina program, men funktionerna i appen är tungt begränsade och klumpiga. totalt värdelös jämfört med Android och iOS appen. Saknar till exempel förmågan att följa specifika program och att ladda ned avsnitt via appen
    Jag rekommenderar dig att istället ta del av vårt innehåll från hemsidan sverigesradio.se.

    Här finns alla kanaler:
    https://sverigesradio.se/kanaler

    Här finns poddar och program:
    https://sverigesradio.se/poddar-program

    Här finns nyheter:
    https://sverigesradio.se/nyheter

    Jag kan inte komma på något läge där appen fungerar bättre än hemsidan, men kan förstås ha missat något! Berätta gärna varför du valt att lyssna med appen! Är det för att du inte vet m att innehållet även fins på vår webbplats, eller för att det är enklare och tydligare med en app? Eller av något annat skäl?

    Kategori?
    Övriga teknikfrågor är en bra kategori för detta!

    Vårt öppna API är kod som utvecklare får använda för att själva bygga tjänster. (Vi använder nästan samma kod själva i våra appar, men med små skillnader som beror på att vi själva kan hämta innehåll på andra sätt än utvecklare "på utsidan".) Läs mer här:
    Detta är Sveriges Radios öppna API

    Eftersom det är viktigt att utvecklarna får bra hjälp och de har nytta av att se vilka svar som andra utvecklare redan har fått, har API:t fått bli en egen kategori i forumet, fastän den är mycket liten jämfört med exempelvis mobilapparna.
    Annika Webbmaster
  • I så fall ska vi förstås städa bort de länkar som leder till den sidan.
    Nu har vi plockat bort denna felaktiga länk på alla sidor jag lyckades hitta. Tack för hjälpen att se detta!
    Annika Webbmaster