Dela en bit av ett program på facebook

Hej,
Jag skulle vilja dela ett program (P4 förmiddag i Sjuhärad), men enbart från en specifik tidspunkt. Hur gör man för att länka till fredagens program (https://sverigesradio.se/avsnitt/1339020 ) och att spelningen startar från 1.04.27 in i programmet?

Tack på förhand

Mvh
Anders

Kommentarer

  • Hej
    Om du klickar på dela-knappen så har du en ruta för 'dela från tidpunkt' (jag ser att det blivit fel på designen där så det ser lite konstigt ut.
    Om du fyller i tidpunkten där och sedan delar till Facebook så kommer spelaren att starta därifrån.
    Dock så går det inte att spela avsnitt eller klipp direkt på Facebook, utan det blir en länk som man får följa.

    mvh
  • https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7293475

    Matade in tiden 1:30 här när jag delade.
    Fungerar inte.
  • ...nu ser jag.
    Fungerar med Twitter men inte med mail och sms.
    Det är konstigt?
  • ..saknar dela vid aktuell tid i spelaren.
  • Hej
    Det ser ut som att tiden inte hänger med när man använder mobil - jag lägger in det som en bugg.

    mvh
  • ...saknar dela aktuell tid i spelaren
  • Fortfarande samma problem! :/ (P4 Jönköping)
  • Hej
    Vår ux och designer har precis tagit fram ett nytt förslag på hur det ska se ut, så förhoppningsvis kommer vi kunna bygga det snart.

    mvh
  • Får man fråga hur förslaget för delning av tidpunkt ser ut funktionsmässigt?
    Jag gav tidigare ett exempel från SVT med parametrar position=1128&start=auto som startar uppspelningen vid en viss tidpunkt. På Youtube skickar man t=1128 och uppspelningen startar alltid automatiskt tror jag.

    Hur får man tag på tidpunkten i gränssnittet, och hur hanteras den vid begäran?

    Med tanke på rubriken "dela en bit av ett program", har ni tänkt kring möjligheten att representera urklipp eller sektioner med start och slut-tid?
  • Hej
    Nu går det att dela från tidpunkt igen, och det blev sekunder som anges i urlen.

    När det gäller sektioner av program så tror jag det ligger rätt långt bort i nuläget, även om det finns en vilja att kunna göra det. (Om inte för att slippa skapa så mycket klipp för artiklar).

    mvh
  • Ja, det vore intressant att kunna definiera egna klipp, jag vet inte riktigt hur det skulle falla ut i praktiken, men en tillämpning vore ju att kunna skapa en egen spellista med användar-definierade klipp ur längre avsnitt, t.ex. för att sammanfatta genom att visa utvalda delar.