Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Du kan även hjälpa oss att göra Sveriges Radios webbplats och våra appar bättre genom att rapportera in problem och komma med förbättringsförslag!
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Är mobilen och det enhet du ska casta till på samma nätverk? "Annat nätverk" brukar vara den vanligaste anledningen till att det inte går att casta.
Jag har samma problem. Det går bra att casta från andra appar.
Annelie
Cast-symbolen är inte längre grå
Hur fungerar det för er andra?
Fungerar casting från andra appar som vanligt?
Har kollat med två andra spelare och där går det att casta som vanligt.
När castingen inte fungerar från vår app, kan du förhoppningsvis skicka ljudet från vår app till din högtalare genom att använda Google Home-appen och casta ljudet från mobilen (där du spelar vår app):
Casta ljudet på Android-enheten via appen Google Home
Hej igen!

Kolla gärna in hur det ser ut under appens Aviseringskategorier. Är aviseringen för casing av, så kanske det kan förklara problemet?
Gå in i telefonens inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier:
Det kanske är lite annan sökväg och annat utseende hos dig, men jag hoppas att du hittar dit (och att det var där skon klämmer)!
Jag ser i statistiken att många är inne läst i denna tråd och de flesta av er har troligen liknande problem.
Några av er hoppas jag blir hjälpta av tipsen i tråden:
- Se efter att mobilen är på samma nätverk som den enhet du vill casta till
- Se över appens aviseringskategori Cast
- Casta ljudet från SR Play via appen Google Home istället
Ni som har samma problem får gärna skriva vad ni har för telefon.Kristofer och Johanna:
Kvarstår felet hos någon av er?
Annelie:
Hör av dig om problemet har återkommit, eller kommer och går lite ...
Marcus:
Du har i en annan tråd berättat att du har en Asus Zenfone 8. Hör av dig om du har några nya iakttagelser eller tankar om problemet - annars vet du nu att vi inte har glömt bort dig (men tyvärr inte heller har löst problemet).