LÖST: Carplay har tappat knappar för föregående och nästa

För inte länge sedan la ni till knappar i Carplay för föregående och nästa avsnitt. Förra veckan försvann dessa för mig och Populärt är tom. Det mystiska är att jag får för mig att det hände när jag fick lov att starta om bilens multimediasystem (BMW iDrive) för att SR Play-appen låste sig (hände inget när jag klickade på den).

Eftersom jag trodde att det hade med "omstarten" att göra har jag kontrollerat att det är senaste versionen och även att toggla av och på den i telefonen för Carplay. Det finns uppenbarligen inget sparat i bilen för där försvinner appen helt om jag tar bort den från Carplay i telefonen.

Väldigt mystiskt alltihop men listorna med senaste avsnitt och kanaler ser ut som senaste versionen av appen varför jag tror att något fått just framåt/bakåt-knapparna att försvinna. Kvar är bara 15 sek-knapparna.

Michael Legnér
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack, det här behöver vi förstås lösa. Igen.

    Jag återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Även en annan rolig effekt. När jag väljer ett avsnitt i min lista så hoppar den tillbaka till listan när den börjar spela avsnittet men detta händer bara en gång.
    Michael Legnér
  • Nu har jag även provat att ta bort appen helt från telefonen och lägga tillbaka den och därmed även nollställt alla inställningar men det hjälpte inte.
    Michael Legnér
  • Säg till om det finns något mer trick jag kan prova!
    Michael Legnér
  • Felet ligger rimligen på vår sida (eller möjligen hos Apple) och det finns troligen inte mycket du kan göra för att påverka - mer än att rapportera in det förstås!

     Jag ska ha avstämning med app-utvecklarna senare och då kommer vi att titta på bland annat detta, så stort tack för den dokumentation du har gjort. Om de har något tips, så får du förstås del av det.
    Annika Webbmaster
  • Sägs till om det behövs en film eller fler bilder.
    Michael Legnér
  • Vi rullar ut version 23.5.2 av SR Play för iOS. Innehåller bland annat:
    • Fixat så att alla med >iOS13 får den rätta CarPlay-versionen, med skip-knappar osv.
    Versionen fasas som vanligt stegvis (slumpat) ut till användarna under den kommande veckan. Vill du få den direkt så går du till AppStore och uppdaterar manuellt.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Dock ligger problemet med att "Populärt" inte hämtar rätt data på ett annat ställe i systemet, och där vet jag inte hur status ser ut för att vrida saker rätt ...
    Annika Webbmaster
  • Jag har uppdaterat appen nu och ser plötsligt innehåll under populärt men jag ser inga framåt- och bakåtknappar.

    Ett annat fel är kvar också. När man väljer någon av flikarna och sedan i listan väljer ett program då blinkar bara uppspelningen till och så går den tillbaka till listan. Fortsätter spela dock.

    Det händer bara en gång per vald flik. Byter jag flik så upprepar sig det men välja något annat i listan (på samma flik) då stannar den kvar i spelaren.
    Michael Legnér
  • Nu ser det ut som att knapparna är tillbaka. Det krävdes kanske bara att bilen somnade ordentligt och laddade om appen.
    Michael Legnér
  • Bra att det är löst, inklusive "populärt".

    Då vet jag att vi kan ha lite is i magen om uppdateringar inte verkar rättas till omgående framöver och se om det funkar bättre när anläggningen fått sova på saken ...
    Annika Webbmaster