Befinner mig utomlands

När jag slår på min dabradio med p4 lokalkanaler får jag beskedet att jag befinner mig utomlands, men inte är det så. Finns nu Göteborgsområdet och P4 Göteborg med diverse andra p4 kanaler funkar inte.
Varför

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Det är nog inte DAB-sändningen som blockeras, utan internetradion. Förmodligen har du en modell som hämtar kanalerna via en portal utanför Sverige och därför blockeras P4.

    För vissa modeller går det att lösa genom att hämta ljudet på ett lite annat sätt än vanligt, medan andra inte har den möjligheten. Berätta vad det är för radiomodell du använder, så tar vi reda på hur det fungerar för just dig!

    FM-radion och DAB blockeras inte, så du kanske annars har möjlighet att lyssna den vägen de tio dagar som återstår av blockeringen?
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Har en Internet Radio DR471 köpt ca tre år sen.
  • Bra, den ska ha en FM-radio, ser jag här:
    Albrecht DR 471 (hos prisjakt.nu)

    Hoppas att du kan få FM-mottagningen att fungera utan problem! Frekvensen för P4 Göteborg är 101,9 MHz
    Annika Webbmaster
  • Behöver du hjälp att se hur du växlar över till FM-radio, så säg till, så försöker jag leta fram en manual och hjälpa dig!
    Annika Webbmaster
  • Tack funkar via fm nu
  • Så bra!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.