Avsnitt

Varför finns inga avsnitt alls på P3 Nyheter-sidan https://sverigesradio.se/avsnitt?programid=5335 ?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Tack för att du rapporterade in detta! Jag behöver stämma av med mina kolleger om varför det ser ut som det gör och vad vi kan göra för att förbättra detta.

    Hela avsnitt finns från P3 Nyheter på en minut, som du hittar här:
    https://sverigesradio.se/p3nyheterpaenminut

    Med P3 Nyheter har vi däremot inget arkiv med avsnitt, utan en samlingssida där du kan ta del av de olika nyhetsinslagen:
    https://sverigesradio.se/p3nyheter

    Jag tar reda på om vi på något vis kan dölja länken till "alla avsnitt", eller informera om att avsnitt saknas.
    Annika Webbmaster
  • Uppdatering:
    Länken till det tomma avsnittsarkivet tog vi bort rätt omgående.

    Jag kommer dessutom att ha ett möte med P3 Nyheters nyhetschef och se över hur deras innehåll presenteras på hemsidan, eftersom din felanmälan gjorde att jag såg fler förbättringsområden. Tack för att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • Tack själv för bra svar! Jag tycker att det vore bra om man kunde gå in på webben efter sändning och lyssna på varje nyhetssändning i efterskott, ifall man missat något eller tror att man hört fel, som i mitt fall. Följer era nyheter noga och känner att jag på så sätt håller mig à jour, men ibland behöver jag höra något, en siffra eller så, en gång till, för att vara på den säkra sidan om jag uppger er som källa eller dylikt.
    Mvh
    Lena Gavelin journalist 076-060 66 90
  • det vore bra om man kunde gå in på webben efter sändning och lyssna på varje nyhetssändning i efterskott
    Det finns flera olika sätt att lyssna i efterhand!

    Enskilda nyhetsinslag på P3 Nyheter-sidan
    På adressen sverigesradio.se/p3nyheter hittar du de enskilda nyhetsinslagen och kan lyssna på dem i efterhand:

    Du kan även klicka på bilden eller texten som hör till en nyhet och gå in på just den nyheten för att få en sammanfattning i textform och en länk till just den nyheten om du vill hitta tillbaka eller vill dela nyheten:

    P3 Nyheter på en minut
    Som jag skrev i mitt första svar kan du lyssna på sändningen i efterhand av de korta avsnitten av P3 Nyheter på en minut:
    https://sverigesradio.se/p3nyheterpaenminut

    P3 Nyheter med [namn], nyheter i Morgonpasset
    Du hör de 10-15 minuter långa nyhetsanalyser (samtal om ett par viktiga nyheter) från P3 Nyheter som ingår i Morgonpasset i P3 här:
    https://sverigesradio.se/p3nyhetermed

    Sändningarna varje timme, enklast i P3-strömmen
    P3 Nyheter sänder även i P3 på vardagar varje hel timme samt varje halvtimme under morgonen, och jag tolkar det som att det är dessa sändningar du vill kunna lyssna på igen. Detta går, genom att starta P3-kanalen på webben eller i appen Sveriges Radio Play och backa till tidpunkten för nyheterna.

    Du kan backa genom att klicka på "förloppsindikatorn", dra i tidsmarkören, genom att trycka på knappen för föregående programpunkt eller använda knappen som backar 15 sekunder åt gången. Du kan även fälla ut en större version av spelaren som gör det enklare att spola exakt.

    Observera att P3 i stor utsträckning har "flytande start", vilket gör att t ex nyheterna klockan 11 inte behöver starta exakt klockan 11.00, utan kan starta 11.01.45 eller så, men det brukar inte vara så svårt att hitta tillbaka till nyheterna genom att lyssna sig fram.

    Lyssna i efterhand på P3 Nyheter - inuti i ett annat program
    Du kan kan backa i P3:s direktström (som då blir en "indirektström"!) i upp till tre timmar, så den metoden fungerar inte för att till exempel ta reda på hur nyheterna egentligen lät när du skrev till oss den 6 oktober.

    Vissa nyhetssändningar går att lyssna på i efterhand inuti i ett annat program, som P3 Nyheter klockan 11 den 6 oktober här:
    P3 med Tina Mehrafzoon (Lyssna från tidpunkt: 57:50)

    Om du trycker på Play-knappen på sidan (se bilden), så startar avsnittet framspolat till den position där avsnittet började:

    Att det finns så många olika sätt att lyssna i efterhand, blir förstås otydligt och rörigt för lyssnarna och är en av de saker som jag kommer att ta upp med P3 Nyheter.
    Annika Webbmaster
  • Tusen tack för att du tagit dig tid att ge mig ett så utförligt svar! Kan nog hitta det mesta av era nyheter på detta sätt, men, som sagt, så mycket smidigare det vore om alla avsnitt låg uppe på ett ställe efteråt och var tillgängliga via knappen Avsnitt...håller tummarna för att det utvecklas dithän!
    Mvh
    Lena Gavelin (som jobbat på SR en gång i tiden).