Återuppta podd via Podcaster på iPhone

Lyssnar på program och poddar via podcaster på min iPhone. Men om jag pausar program från just SR så kan jag inte återuppta lyssnandet vid ett senare tillfälle, men det går med andra poddar. Går det att åtgärda?
mvh Anna Boqvist
Anna Boqvist

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Är det program och poddar som du prenumererar på i Podcaster som du inte kan återuppta lyssningen på? Vilka program är det framförallt som du upplever problem med?

    Jag gjorde precis ett litet test, dock enbart på P3 Dokumentär, där jag först började prenumerera på podden och därefter påbörjade jag lyssningen. Efter en stund pausade jag uppspelningen och svepte bort appen, så att den stängdes ner helt. När jag sedan gick tillbaka in i appen så kunde jag där återuppta lyssningen från rätt position.

    Återkom gärna när du har möjlighet så ska jag gräva vidare i vad det kan vara som spökar!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej
    Nej jag prenumererar inte men det har varit Spanarna, Lantzkampen, Söndagsintervjun, och Sommar och vinter i P1. Det är när jag pausar och stängt ner appen och senare öppnar appen och vill lyssna vidare. Jag kan testa att prenumerera.
    / Anna

    Anna Boqvist
  • Hej igen!

    Ja, testa gärna att prenumerera. Jag stöter nämligen på samma fel som du när jag inte prenumererar på programmen, då kan inte heller jag återuppta min lyssning i appen. Detta sker alltså oavsett om det är ett program från Sveriges Radio eller ej.

    Återkom gärna om det inte blir bättre efter att du börjat prenumerera!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Ja då fungerar det att lyssna vidare! Tack för hjälpen, men inte kan det väl vara meningen att man måste prenumerera för att kunna pausa och lyssna vidare vid ett senare tillfälle? Det är ju inget man får information om. Men nu slipper jag bli irriterad iallafall 😁 /Anna

    Anna Boqvist
  • Jag tycker också att det är jättemärkligt om jag ska vara ärlig. Som lyssnare blir man ju bara irriterad när man kommer tillbaka in i appen och upptäcker att det man lyssnade på inte finns kvar. Vissa program vill man ju inte heller prenumerera på, man kanske bara vill lyssna på ett specifikt avsnitt. Jag vet faktiskt inte varför de valt att utforma appen så, misstänker att det på något sätt handlar om att de vill ha prenumerationer på programmen i appen.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)