LÖST: SR Play slutar ladda ned med släckt skärm (Ios)
Jag är ansluten till Wi-Fi och håller på att ladda ned ett antal avsnitt för senare lyssning. Det verkar dock som om nedladdningarna bara pågår så länge som skärmen är på. Om jag lägger ifrån mig telefonen pausas de.
Stämmer detta, och finns det något sätt att ändra det? Jag vill självklart att telefonen ska fortsätta ladda ned så länge jag är ansluten till Wi-Fi.
Stämmer detta, och finns det något sätt att ändra det? Jag vill självklart att telefonen ska fortsätta ladda ned så länge jag är ansluten till Wi-Fi.
Följ inlägget
0
följare
Så vitt jag vet så ska appen ladda ner även vid låst skärm. Rimligtvis kan det vara så att nedladdningar stoppas om man har strömsparläge aktiverat, men jag tar för givet att så inte är fallet i ditt ärende. Jag hör med våra utvecklare under dagen och återkommer till dig i eftermiddag!
Har prövat lite mer, och nedladdningarna verkar pausa även så fort appen ej har fokus, te x om man öppnar webbläsaren. Tänkte att detta kunde ha att göra med inställningen för ”appaktiviteter i bakgrunden", men kan ej se någon sådan inställning som rör SR-playappen.
F ö har jag ” hämta endast via wi-fi” aktiverat i appen.
Under min avstämning med utvecklarna fick jag till svar att det i nuläget är som du befarar, nämligen att appen inte laddar ner när den går in i viloläge. Där skiljer sig dock IOS-appen från androidversionen av appen, i androidversionen kan man alltså ladda ner trots att appen gått in i viloläge. IOS-utvecklarna ska undersöka detta närmare och se vad som behövs göras för att kunna skapa samma beteende i IOS-appen. Dessvärre finns det i nuläget, så vitt jag förstår, ingen funktion vare sig i appen eller i telefonen där man kan justera detta på egen hand. Förhoppningsvis är detta något som går att åtgärda så tack för att du uppmärksammade oss om problemet!
Önskvärt beteende skulle vara att de beter sig som nu om man stängt av appaktiviteter i bakgrunden, och om inte så skulle det ju vara smidigt om den fortsatte ladda ned.
Ha det fint!
För någon vecka sedan släppte vi version 22.11.3 av appen, där vi hoppas att vi har löst problemet. Hör av dig om du fortfarande har problem!