Spelare på låsskärm

Hur gör man för att kunna styra appen, tex paus/play, då skärmen är låst?
Gäller Android.
Anna Smith

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Detta ska du kunna styra med hjälp av en spelaravisering på låsskärmen. Det kan finnas lite olika saker som gör att den inte kan visas, så vi får hjälpas åt att lista ut vad som behöver ändras hos just dig om mitt första tips inte hjälper.

    Vi börjar dock med att se om du har spelaraviseringen påslagen. Den når du via mobilens Inställningar -> Appar -> SR Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier -> kategorin Spelare

    Det ser lite olika ut i olika mobiler och finns dessutom ett par olika vägar som leder till samma ställe, men om du kommer till Aviseringskategorier för SR Play, så är du på rätt ställe. En bit ned på sidan med aviseringskategorier bör det se ut ungefär så här:

    Där kan du slå på och av olika kategorier. Just kategorin Spelare är den som gör att du kan styra ljudet från låsskärmen.

    Återkom ifall spelarnotisen redan var påslagen! Berätta då vad du har för mobil (Hauwei, Samsung, Sony etc), så guidar vi dig vidare bland alla mystiska mobilinställningar.

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Toppenbra, precis vad jag behövde. Tack!

    Jag scrollade tidigare inte ner förbi de olika lokalstationerna.

    Mvh,
    Anna
    Anna Smith
  • Skönt att det var så pass enkelt.

    Jag tror att ordningen här bestäms av Android-systemet, men jag kollar upp det. Om vi själva kan påverka denna vy, så föreslår jag att vi placerar valen om väckarklocka, spelare och annat högre upp på sidan än pushnotiserna, för att hjälpa lyssnare att se att de finns där.

    Tack för att du hjälpte oss att se den förbättringsmöjligheten!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Utvecklarna ska möblera om i aviseringsinställningarna och kommer se till så att man ser inställningen för spelare med mera utan att först behöva skrolla förbi alla lokala kanalers pushnotiser!
    Annika Webbmaster
  • Hur bra som helst. Tack! :-)

    Anna Smith