Appens startsida hoppar och blinkar

Hej. Har appen i min Iphone 12. För en tid sedan slutade startsidan fungera. Sidan hoppar/blinkar oavbrutet så det går inte att klicka på någon länk. Däremot funkar övriga länkar längst ned dvs Direkt Nyheter Sök podd och Min sida

Kommentarer

  • Hej Leif-Erik!

    I Ios-appen har vi haft flera problem som vi har löst i den senaste versionen, 23.3.1. Den är det dock inte alla lyssnare som har hunnit få ännu. Uppdateringen kommer automatiskt nu i veckan, men du kan själv snabba på det och uppdatera manuellt:

    1. Öppna AppStore
    2. Välj Sök i menyn nedtill
    3. Sök efter SR Play
    4. Tryck på ikonen för appen (inte på knappen Öppna)
    5. Då når du appens sida i AppStore, där du kan välja Uppdatera (om du inte redan har den senaste versionen, alltså)

    Jag hoppas och tror att detta fel är löst i version 23.3.1. Om du får detta problem trots att appen redan är uppdaterad (eller om du uppdaterar nu och felet kvarstår), så vill vi veta det och fortsätta felsökningen!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag tog bort SR-appen och installerade den på nytt. Men jag har fortfarande samma problem som ts beskriver.
  • Ajdå!

    Jag fick faktiskt själv en hoppande startsida och innan dess problem med att innehållet på startsidan inte visades alls, men det försvann helt med version 23.3.1.

    Kajsa:
    Kan du se vilken version av appen du har nu?
    1. Välj Min sida i appens nederkant
    2. Tryck på kugghjulet i appens övre högra hörn för att nå Inställningar
    3. Bläddra till botten av den sidan, där versionsnumret står (med liten text)
    Passa även på att välja P4-kanal i dessa inställningar, om du inte har gjort det. Det är en inställning som direkt påverkar startsidan, och det vore intressant att se om det påverkar problemet! (Att tillfälligt byta P4-kanal kan också vara värt att testa.)

    Leif-Erik:
    Hör av dig om felet kvarstår hos dig. Berätta i så fall vilken version av appen du har.

    Även du kan förstås testa att byta P4-kanal, så att vi ser om det valet kan spela in.
    Annika Webbmaster
  • Jag fick det problem Leif-Erik beskriver, när jag uppdaterade till version 23.3.2
    Hade inte problem innan den.
  • Tack för att du tog dig tid att rapportera in det!

    Vilken P4-kanal har du valt? Det har troligen inte med saken att göra, men i och med att vi ännu inte har sett något mönster för vilka som drabbas, vill jag veta för säkerhets skull.
    Annika Webbmaster
  • Är det den fåniga reklamgrejen om dagens eko, som gör att startsidan inte fungerar?
    reklamgrejen går ju inte heller att stänga ner, eftersom sidan bara står och blinkar.
  • Jag har P4 Östergötland
    ​Jag provade att byta till annan P4 men felet kvarstår. Bytte tillbaka till Östergötland och felet kvarstår
  • Tack, den fåniga reklamgrejen (eller det fina programtipset) är absolut en möjlig felkälla!
    Annika Webbmaster
  • Kajsa och Malin:
    "Bakvägen" ser jag att ni båda har Ios 14.6, vilket är en version som appen ska ha stöd för, men där vi kan ha gjort något fel.

    Utvecklarna kollar upp om något på startsidan (tipset om podden Dagens Eko?) inte fungerar som det är tänkt hos er!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Tipset om Dagens Eko-podden visas inte längre sedan i måndags, och jag är förstås nyfiken på om appen fungerar bättre nu!
    Annika Webbmaster
  • Tyvärr. Felet kvarstår.
  • Så synd, men bra att vi kan utesluta att felet har med popup-rutan att göra.

    En sak som eventuellt skulle kunna hjälpa vid den här typen av problem är "en tvingande omstart" som Apple beskriver här:
    Tvinga iPhone att starta om (iOS 14)

    Har du möjlighet att uppdatera till en nyare version av iOS så kanske det annars hjälper?
    Apple: Uppdatera din iPhone eller iPad
    Annika Webbmaster