Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Du kan även hjälpa oss att göra Sveriges Radios webbplats och våra appar bättre genom att rapportera in problem och komma med förbättringsförslag!
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Hej Leif-Erik!
I Ios-appen har vi haft flera problem som vi har löst i den senaste versionen, 23.3.1. Den är det dock inte alla lyssnare som har hunnit få ännu. Uppdateringen kommer automatiskt nu i veckan, men du kan själv snabba på det och uppdatera manuellt:
Jag hoppas och tror att detta fel är löst i version 23.3.1. Om du får detta problem trots att appen redan är uppdaterad (eller om du uppdaterar nu och felet kvarstår), så vill vi veta det och fortsätta felsökningen!
Jag fick faktiskt själv en hoppande startsida och innan dess problem med att innehållet på startsidan inte visades alls, men det försvann helt med version 23.3.1.
Kajsa:
Kan du se vilken version av appen du har nu?
- Välj Min sida i appens nederkant
- Tryck på kugghjulet i appens övre högra hörn för att nå Inställningar
- Bläddra till botten av den sidan, där versionsnumret står (med liten text)
Passa även på att välja P4-kanal i dessa inställningar, om du inte har gjort det. Det är en inställning som direkt påverkar startsidan, och det vore intressant att se om det påverkar problemet! (Att tillfälligt byta P4-kanal kan också vara värt att testa.)Leif-Erik:
Hör av dig om felet kvarstår hos dig. Berätta i så fall vilken version av appen du har.
Även du kan förstås testa att byta P4-kanal, så att vi ser om det valet kan spela in.
Hade inte problem innan den.
Vilken P4-kanal har du valt? Det har troligen inte med saken att göra, men i och med att vi ännu inte har sett något mönster för vilka som drabbas, vill jag veta för säkerhets skull.
reklamgrejen går ju inte heller att stänga ner, eftersom sidan bara står och blinkar.
Jag provade att byta till annan P4 men felet kvarstår. Bytte tillbaka till Östergötland och felet kvarstår
"Bakvägen" ser jag att ni båda har Ios 14.6, vilket är en version som appen ska ha stöd för, men där vi kan ha gjort något fel.
Utvecklarna kollar upp om något på startsidan (tipset om podden Dagens Eko?) inte fungerar som det är tänkt hos er!
Tipset om Dagens Eko-podden visas inte längre sedan i måndags, och jag är förstås nyfiken på om appen fungerar bättre nu!
En sak som eventuellt skulle kunna hjälpa vid den här typen av problem är "en tvingande omstart" som Apple beskriver här:
Tvinga iPhone att starta om (iOS 14)
Har du möjlighet att uppdatera till en nyare version av iOS så kanske det annars hjälper?
Apple: Uppdatera din iPhone eller iPad