Appen startar automatiskt: Jabra headset

Jag har också haft problem med autostart,  har samsung g5 och jabra headset. Det har hållit på sedan i våras och hjälper inte om jag stänger appen. Måste avinstallera och installera igen. Mycket irriterande. SR appen är det enda jag lyssnar på och hat inget annat installerat.
Mvh Wolfgang Fredriksson

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för att du hör av dig till oss med ditt problem. Vissa hörlurar, däribland Jabra, startar den senaste ljudappen när de ansluts till telefonen. En eventuell lösning är att dra ned statusbaren och sedan pausa ljudet i mikrospelaren som visar det som spelas.
    .

    Om det inte löser problemet kan du ta kontakt med Jabras support, https://www.jabra.se/support/, för att veta hur man kan stänga av den funktionen. Återkom gärna om problemet kvarstår.

    App-utvecklare
  • Hur gick det med detta, hade Jabra någon lösning? Har själv samma problem med att srplay har börjat autostarta varje gång jag startar min Jabra-lurar.
  • Hej!

    Jag vet inte om detta kan hjälpa dig?

    Jabra has an application, Jabra Direct, that gives some control over how the device works. That app does not give you control over what the buttons do but it does have this setting:

    I've changed that to off and all sees to be good, no more Apple Music when I move the headset.
    Tipset fann jag här:
    https://apple.stackexchange.com/questions/422793/bluetooth-headset-opens-apple-music-and-starts-playing-music
    Annika Webbmaster