SR play: Jag vill lyssna på fler P4-kanaler

Hej
Vi bor i Värmland men har många intressen i Dalarna och andra delar av landet. Jag har inte hittat något annat sätt att byta lokal P4-kanal i appen, än att ändra hela min profil. I svt:s app kan man välja i en meny vid själva kanalen. Vore inte det en bra sak för SR också? Finns den redan och det är jag som inte hittar?
Med vänlig hälsning,

Malin Bergman von Elern
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Malin!

    Välkommen till forumet!

    I nuläget kan man i SR Play-appen dessvärre inte byta lokalkanal på själva startsidan. För att byta P4-kanal i appen gör du följande:

    - Gå in i appen och klicka på Min sida (längst ner i appens högra hörn)
    - Klicka därefter på kugghjulet (Inställningar) uppe i högra hörnet
    - Klicka på P4-kanal och välj den kanal du vill ha på startsidan

    Den P4-kanal du väljer kommer därefter att vara din aktuella kanal tills dess att du byter kanal på nytt. Jag ska framföra ditt förslag om att kunna byta lokalkanal på startsidan till våra utvecklare!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Malin!
    Jag följer upp det här för att berätta att vi har förändrat hur sidan med alla kanaler är uppbyggd. Du kan nu enklare lyssna på valfri kanal den vägen samt byta vald P4-kanal (vilket även reglerar vilka lokala nyheter du når och en del annat).

    Tidigare nådde du den vyn genom länken Direkt. Länken heter numera Kanaler. Vid din valda P4-kanal finner du en länk Byt P4-kanal samt en länk Visa alla P4-kanaler. Hoppas att detta gör det enklare för dig att ha koll på vad som är intressant och relevant i båda dina kanaler!

    Dessutom passar jag på att tipsa om att du kan ta emot pushnotiser från fler än en P4-kanal. Hör av dig om du vill veta mer!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tusen tack, Annika. Det här blev ju jättebra!
    Med vänlig hälsning,
    Malin von Elern
    Malin Bergman von Elern

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.